نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 10:58

اشتغال‌زایی در روستاهای کشور پیگیری می‌شود/ عشایر چه نقشی در امنیت غذایی دارند؟

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با بیان اینکه اشتغال‌زایی در روستاهای کشور پیگیری می‌شود، نقش عشایر را در امنیت غذایی ایران ارزنده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهمیرزاد، سردار سیدضیاءالدین حزنی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران صبح امروز در همایش تکریم از شبانان و گله‌داران عشایر استان سمنان با بیان اینکه عشایر از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های نظام و انقلاب هستند، اظهار کرد: جامعه عشایری کشور در ۲۹ استان پراکنده بوده و همایش تکریم از شبانان و عشایر تاکنون در ۲۲ استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این همایش، رفع مشکلات عشایر و شبانان توسط مدیران دستگاه‌های مرتبط است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران بیان کرد: خدمات شبانان و عشایر باید به مردم نشان داده شود و ایجاد هماهنگی بیشتر سازمان‌ها با عشایر از اهداف این همایش است.

حزنی افزود: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری در دست اجرا بوده و کارهای مهمی در این زمینه در کشور در حال انجام است.

وی افزود: ۶۳ میلیون رأس دام سبک در کشور در حال حاضر وجود دارد و استان سمنان در جایگاه پانزدهم کشور در بحث دام سبک کشور قرار گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران ادامه داد: در حوزه دام سنگین نیز بیش از هشت میلیون رأس دام در کشور وجود دارد و استان سمنان در جایگاه بیست‌وپنجم کشور از این نظر جای گرفته است.

حزنی افزود: بخش مهمی از امنیت غذایی کشور در گرو فعالیت عشایر بوده و توجه به این قشر در راستای رفع مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود، اظهار کرد: رفع مشکلات عشایر سبب مهاجرت معکوس به روستاها، رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با بیان اینکه 11 هزار و 500 شهید از جامعه عشایری کشور هستند، افزود: ولایت مداری و وفاداری به انقلاب از مهم‌ترین شاخصه‌های عشایر کشور است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1094270

مهمترین اخبار ایران و جهان: