نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 18:28

عقب ماندگی‌ها جبران می‌شود/ احیای تالاب انزلی از طرح‌های ملی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید از تمام شرایط و فرصت‌ها برای جبران عقب ماندگی‌ها و خدمت به مردم بهره گرفت.

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر به استان گیلان گفت: احیای تالاب انزلی از طرح‌های ملی است و دولت سیزدهم برای ترمیم و احیای این تالاب، حتی از توان بین المللی هم استفاده می کند.

سلاجقه با بیان اینکه وقت آزمون و خطا برای مسئولان تمام شده است، تصریح کرد: باید از تمام شرایط و فرصت‌ها برای جبران عقب ماندگی‌ها و خدمت به مردم بهره گرفت.

وی تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی را حرکت مؤثری برشمرد که در راستای سامان بخشی به این موضوع، در حال پیگیری است.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیگر چالش‌های زیست محیطی استان گیلان، اظهار داشت: زباله سراوان سد کشور قلمداد شده و برای ساماندهی آن عزم ملی به راه افتاده است و اگر این مسئله حل شود، مسئله پسماند کشور هم حل خواهد شد.

سلاجقه با بیان اینکه حل مسئله آلودگی زرجوب و گوهررود رشت نیز در اولویت قرار دارد، گفت: محیط زیست مرز نمی‌شناسد و همه باید در حراست و حفاظت آن تلاش کنند.

وی تأکید کرد: براساس اصل پنجاهم قانون اساسی باید محیط زیست و منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم و یکی از روش ها، ایجاد مناطق حفاظت شده و ذخیره گاه های گیاهی و جانوری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به سهم ۲۳ درصدی مساحت حفاظت شده در کشورهای دیگر، خاطرنشان کرد: فقط ۹/۰۶ درصد مساحت گیلان حفاظت شده که بسیار کم است و باید این میانگین هم در سطح استان گیلان و هم در کل کشور افزایش یابد.

گفتنی است در سفر معاون رئیس جمهور به گیلان، بهره برداری از ۴۱ پروژه آب و فاضلاب در این استان آغاز شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1032070

مهمترین اخبار ایران و جهان: