نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 22:23

انقلاب اسلامی تحول بزرگی ایجاد کرد

بوشهر- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در یک وضعیت ظلماتی، تیره و تاریک و مشحون از ظلم و ستم در رژیم ستم شاهی پهلوی گرفتار شده بودیم که با وقوع انقلاب از آن رهایی پیدا کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی کدخدایی جمعه‌شب در مراسم محفل انس با قرآن جزیره خارگ اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) انفجار نور بود و مقصود امام از این جمله این بود که ما در یک وضعیت ظلماتی، تیره و تاریک و مشحون از ظلم و ستم در رژیم ستم شاهی پهلوی گرفتار شده بودیم که با وقوع انقلاب از آن رهایی پیدا کردیم.

وی افزود: استکبار جهانی از طریق دست نشانده خود یعنی رژیم ستم‌شاهی ضمن اینکه منابع ما را غارت می‌کرد هرگونه ظلم و ستمی را هم که می‌خواست بر مردم ما روا می‌داشت به گونه‌ای که شاهد بودیم جوانان، زنان و مردانی از کشور ما در سیاه چال‌های رژیم طاغوت شکنجه و شهید شدند.

 انقلاب اسلامی تحول بزرگی ایجاد کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در نظام ستم شاهی، مردم از مشارکت در امور سیاسی و اداره کشور کنار گذاشته شدند و حالت فعالانه خودشان را از دست دادند و در دیکتاتوری رضاخان و پسرش هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند.

کدخدایی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم ایران با اتکا به رهبران سیاسی که همان رهبران دینی مردم بودند و با استفاده از مسجد به عنوان پایگاه اعتراضات علیه حکومت ظالم پهلوی، ایستادگی و مقاومت کردند و انقلاب اسلامی را به وجود آوردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032326

مهمترین اخبار ایران و جهان: