نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 17:15

روزانه ۱۵۰ جهادگر در بازسازی مناطق زلزله زده خوی مشارکت دارند

ارومیه - مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی گفت: روزانه ۱۰۹ تا در حدود ۱۵۰ نفرروز جهادگر در مراحل آوار برداری و بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده مشارکت می کنند.

سرهنگ علی حیرانی در گفتگو با خبرنگار مهر از مشارکت گروه‌های جهادی در بازسازی مناطق زلزله زده خوی خبر داد و افزود: گروه‌های جهادی در تعطیلات نوروزی از سراسر ایران در قالب قرارگاه ملی جهادگران در بازسازی مناطق زلزله زده خوی به مردم و دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: از ۱۰ اسفند ماه سال گذشته قرارگاه ملی جهادگران در خوی ایجاد شده و تعداد زیادی از گروه‌های جهادی از استان آذربایجان غربی و سایر استان‌های کشور در قالب این قرارگاه برای آوار برداری و بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی حضور یافته‌اند.

سرهنگ حیرانی ادامه داد: در حال حاضر آواربرداری از مناطق زلزله محوله به گروه‌های جهادی اتمام یافته و در مرحله بازسازی هستیم و گروه‌های جهادی در بحث تعمیر و بازسازی منازل مسکونی آسیب دیدگان و منازل مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمک‌رسانی لازم را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده گروه‌های جدیدی برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی و تعمیر منازل و ایجاد صد فرصت شغلی در مناطق زلزله زده خوی به گروه‌های جهادی ملحق خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106470

مهمترین اخبار ایران و جهان: