نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 20:18

۳۷ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش قلعه‌نو تخریب شد

تهران- سرپرست بخشداری قلعه‌نو از تخریب ۳۷ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیر اسحاقی عصر شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای سومین مرحله از طرح تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخش قلعه‌نو خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۳۷ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در حدود ۵/۷ هکتار از اراضی کشاورزی در روستای فیروزآباد و ده خیر بخش قلعه‌نو شهرستان ری تخریب شد.

وی افزود: تغییر کاربری و در ادامه آن حفر چاه‌های غیرمجاز، ساخت استخر، دیوارکشی و … از سوی سودجویان در اراضی کشاورزی قیمت‌گذاری کاذب اراضی را در پی دارد که با برخوردهای قاطع قضائی و تخریب سازه‌های غیرمجاز قیمت‌ها شکسته و متعادل خواهد شد.

اسحاقی گفت: بر اساس سیاست دستگاه‌های نظارتی شهرستان ری و مجموعه بخشداری قلعه‌نو و همچنین با تکیه‌بر شاخص‌های دولت انقلابی، مبارزه با فساد به‌صورت جدی اجرایی و در این راستا تاکنون در ۳ مرحله شاهد آزادسازی اراضی کشاورزی بودیم که این روند در نظارت بر ساخت‌وسازها اجرایی خواهد شد.

سرپرست بخشداری قلعه نو عنوان داشت: در راستای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز که مورد تأکید دولت است اطلاع‌رسانی به شهروندان و اهالی روستاها از طریق نصب بنر، صدور اخطار در حین ساخت ملک، نظارت و بازرسی‌های مداوم صورت می‌گیرد اما متأسفانه بازهم شاهد تخلف در این زمینه هستیم که منجر به از بین رفتن سرمایه صاحبان املاک می‌شود.

وی گفت: عملیات تخریب و قلع‌وقمع تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز با حضور عوامل نیروی انتظامی، پلیس امنیت، یگان حفاظت، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی و بخشداری و نیز با دستور مقام قضائی اجرایی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057070

مهمترین اخبار ایران و جهان: