نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 10:28

درخواست تونس از یک مقام اروپایی برای ترک این کشور

ریاست جمهوری تونس، معاون دبیرکل اتحادیه های کارگری اتحادیه اروپا را «عنصر نامطلوب» توصیف کرد و از وی خواست تا ظرف 24 ساعت خاک این کشور را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ریاست جمهوری تونس پس از اظهارات مداخله جویانه معاون دبیرکل اتحادیه‌های کارگری اتحادیه اروپا در امور داخلی تونس، از وی خواست تا ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کند.

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که «استر لینچ» دیروز شنبه در راهپیمایی سازماندهی شده توسط اتحادیه عمومی کارگری تونس در شهر «صفاقص» شرکت و اظهاراتی را بیان کرد که دخالت آشکار در امور داخلی تونس به شمار می‌رود؛ بنابراین از او خواست تا خاک تونس را حداکثر ۲۴ ساعت پس از صدور این بیانیه ترک کند.

در این بیانیه آمده است: روابط خارجی اتحادیه عمومی کارگری تونس موضوعی است که به خود این اتحادیه مربوط می‌شود، اما هیچ راهی وجود ندارد که به هیچ طرف خارجی اجازه حمله به حاکمیت دولت و مردم تونس را بدهیم.

گفتنی است که فعالان در شبکه‌های اجتماعی، صحنه‌هایی از راهپیمایی‌های سازمان‌دهی شده توسط «اتحادیه کارگری تونس» را منتشر کردند؛ جایی که هزاران نفر از حامیان این اتحادیه در چندین شهر در اعتراض به دستگیری‌های اخیر توسط مقامات، از جمله مخالفان و بازرگانان، و وخامت اوضاع اقتصادی تظاهرات کردند.

تونس از ژوئیه ۲۰۲۱ و از زمانی که رئیس جمهور این کشور اقدامات استثنایی از جمله مسدود کردن اختیارات پارلمان و لغو مصونیت نمایندگان آن، لغو کمیته نظارت بر قانونی بودن قوانین، صدور قوانین با احکام ریاست جمهوری، منصوب کردن خود به ریاست دادستانی، برکناری نخست وزیر و تشکیل دولت جدید و تعیین رئیس جمهور آن، شاهد یک بحران سیاسی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043970

مهمترین اخبار ایران و جهان: