نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 18:39

شناسایی ۲۵۰ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان

شهرکرد-مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و به آنها اخطار داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم شیخ سامانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و برای آنها اخطاریه صادر و برای ۹۷ مورد از آنها نیز حکم اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی متولی تأمین امنیت غذایی مردم است، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های امنیت غذایی، حفظ کاربری حدود ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی موجود در سامان است که در قانون حفظ کاربری اراضی نیز بر آن تاکید و جهاد کشاورزی مجری آن است.

علی کیانی مسئول اداره امور اراضی شهرستان سامان افزود: پیرو گزارشات مردمی و پس از بازدید و بررسی توسط یگان حفاظت امور اراضی شهرستان سامان برای متخلفین اخطاریه صادر و ثبت سامانه انجام می‌شود و سپس جهت ارجاع به مراجع قضائی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

کیانی گفت: مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و از طرفی صدور مجوز تغییر کاربری‌های مجاز هر دو به طور همزمان در حال انجام است.

علی نصیری مسئول یگان حفاظت امور اراضی شهرستان سامان با بیان اینکه شهرستان سامان به لحاظ موقعیت توریستی بیشتر مورد هجمه تغییر کاربری است، اضافه کرد: همه مردم در حفظ اراضی کشاورزی و حفاظت از آن برای نسل‌های آینده نقش دارند بنابراین همکاری لازم در این ارتباط ضرورت دارد.

نصیری در پایان تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شهرستان سامان جرم و ممنوع است و با تغییر کاربری‌های غیر مجاز با قدرت و جدیت در حال برخورد هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036626

مهمترین اخبار ایران و جهان: