نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 14:11

سفر هیأت تجاری عراق به کرمانشاه با هدف گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری

هیأت تجاری و اقتصادی دیالی عراق در سفری سه روزه به دعوت اتاق بازرگانی، به کرمانشاه آمده و هدف از سفر آن‌ها به استان، گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هیأت تجاری و اقتصادی استان دیالی با هدف برنامه‌کاری سه روزه، از روز چهاردهم اسفندماه به استان کرمانشاه سفر کرده‌اند.

هیأت تجاری و اقتصادی دیالی عراق متشکل از رئیس و هیأت رییسه اتاق بازرگانی و صنایع دیالی و جمعی از فعالان اقتصادی این استان به دعوت اتاق بازرگانی به کرمانشاه آمده و هدف از سفر آن‌ها به استان، گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری است.

بازدید از واحد‌های تولیدی، نشست با فعالان اقتصادی، پنل‌های تخصصی و ... از مهمترین برنامه‌های سفر کاری سه روزه‌ هیأت تجاری و اقتصادی دیالی عراق به کرمانشاه است که در این راستا روز گذشته رئیس و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع دیالی و جمعی از فعالان اقتصادی این استان، از چند واحد تولیدی و صنعتی کرمانشاه بازدید کردند.

بازدید از مجموعه‌های جهان فولاد غرب، شرکت توسعه صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه، کاشی بیستون و فرش رجال، کشت و صنعت روژین‌تاک و واحد کایکو انجام شد و هیأت عراقی در جریان روند کار و توانمندی‌های این واحدها قرار گرفتند و با ظرفیت‌های تولیدی و تجاری کرمانشاه آشنا شدند.

هم‌اکنون هم نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با هیأت تجاری و بازرگانی دیالی عراق در حال برگزاری است.

کیوان کاشفی، رییس اتاق بازگانی کرمانشاه در این نشست، دیالی را به عنوان محل برای عبور و ورود کالای ایران به عراق تا مدیترانه عنوان کرد و گفت: مرزهای بین کرمانشاه و دیالی اولین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه عبور کالای ایرانی به عراق است.

وی حضور هیأت تجاری دیالی در استان را بیانگر عزم جدی اتاق بازرگانی کرمانشاه برای گسترش تبادلات با دیالی دانست و افزود: باید سرمایه‌گذاری‌های ایران در خاک عراق را تا دیالی گسترش دهیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه، از آمادگی برپایی نمایشگاه در دیالی عراق خبر داد و اظهار کرد: برای این مهم همراهی طرف مقابل را نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تعاملات کرمانشاه و دیالی زمینه‌ساز پویایی و شکوفایی اقتصاد دو استان است، گفت: کشاورزی، توریسم درمانی، صنایع ساختمانی و غذایی از مهمترین زمینه های همکاری مشترک آتی دو استان خواهد بود.

کاشفی خاطرنشان کرد: نیازمند تسهیل تردد و مبادلات تجاری در دو مرز خسروی و سومار به عنوان مرزهای مهم  بین کرمانشاه و دیالی هستیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079270

مهمترین اخبار ایران و جهان: