نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 12:55

۵۹۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند

اراک- سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۵۹۴ کانون فعالیت دارند که از این تعداد ۲۶۴ روستایی و ۳۳۰ شهری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی انقانی صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۸ اسفند سی امین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری مساجد بازوی توانمند امام جماعت برای اقدامات فرهنگی در مساجد هستند و مهمترین رویکرد این کانون‌ها قرآنی و مذهبی است و در استان مرکزی ۵۹۴ کانون فعالیت دارند که ۲۶۴ کانون روستایی و ۳۳۰ کانون شهری هستند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: داشتن کتابخانه یکی از مؤلفه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد است که ۹۲ درصد از کانون‌ها کتابخانه دارند و کتابخانه ها به دو شکل باز و مخزن دار هستند که ۱۸۰ کتابخانه مخزن دل رسمی و مابقی باز هستند و مجموعاً ۵۲۴ کتابخانه فعال داریم.

وی ادامه داد: میانگین سنی مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد در استان ۴۳ سال است و تصمیم داریم به سمت جوان گرایی حرکت کنیم و بیش از ۴۰ هزار عضو در سراسر استان داریم که مخاطب فعال و وفادار کانون‌ها هستند.

انقانی اضافه کرد: همه مردم از خدمات کانون‌های فرهنگی مساجد بهره مند می‌شوند و بیش از ۳۸۰ هنرمند در رشته‌های مختلف به عنوان استاد و مربی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: سامانه بچه‌های مسجد دارای بانک اطلاعاتی کانون‌ها فعال است و کلیه اقدامات و برنامه‌ها در این سامانه ثبت می‌شود.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه همزمان با ۱۸ اسفند ماه ۵ کانون فرهنگی هنری دیگر در شهر اراک افتتاح خواهد شد، گفت: گلباران مزار مطهر شهید مدافع حرم حمیدرضا انصاری که از بچه‌های مسجد حاج سید تقی تقوی بودند، دیدار با ائمه جمعه و مسئولین استان و تقدیر از برترین‌های مساجد از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۸ اسفند ماه یک روز هویت بخشی برای کانون‌ها و مدیران مسجدی است، افزود: فرصتی مناسب برای تقویت مسجد محوری است و می‌توان این گفتمان را توسعه بخشید و شعار محوری امسال کانون‌های فرهنگی مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب است.

انقانی خاطر نشان کرد: هویت بخشی، جریان آفرینی و توانمند سازی فرهنگی، بهبود و تعالی سازمانی، سازماندهی و شبکه سازی کانون‌های فرهنگی مهمترین راهبردهای سال ۱۴۰۲ است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078926

مهمترین اخبار ایران و جهان: