نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 17:12

فرسودگی و زیان دهی بیمارستان‌ها ما را رنج می‌دهد

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: فرسودگی و زیان ده بودن بیمارستان‌ها به شدت آزاردهنده است و ما از لحاظ تامین منابع مالی در مضیقه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی ظهر شنبه در آئین آغاز فاز اول عملیات اجرایی بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل اظهار کرد: باید به سرعت این بیمارستان‌های فرسوده را با جایگزینی بیمارستان‌های جدیدالاحداث برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم آماده کنیم.

وی عقب ماندگی‌های زیرساختی حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این ضعف و کاستی باید با برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در حالی که ما در این استان نیاز به سه هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی داریم اما از این تعداد تنها ۲ هزار و ۴۰۰ تخت با استهلاک بالا مهیاست.

محمدیان اردی افزود: در کرونا و شرایط حاد مسمومیت دانش آموزان در روزهای اخیر کمبود تخت بیمارستانی و ضرورت نوسازی آن بیشتر احساس شد که انتظار می‌رود بیش از گذشته در این حوزه اقدامات مؤثر انجام شود.

وی مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا را در احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی یادآور شد و بیان کرد: قرار است با ۱۴ همت از محل تهار نفت این بیمارستان احداث و راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بخش‌های مختلف این بیمارستان شامل جراحی و داخلی اشاره کرد و گفت: افق ۱۰ تا ۲۰ ساله در تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده و امیدواریم فاز به فاز با تدارک زیرساخت‌ها این مجموعه بیمارستانی به بهره برداری برسد.

محمدیان اردی تصریح کرد: هرچند کلنگ زنی این بیمارستان به عنوان مصوبات سفر رئیس جمهور در خرداد ماه انجام شد اما به دلیل مشکلات مالی اجرای آن به تأخیر افتاده بود که قرار شد به سرعت این پروژه روند اجرایی سریع‌تر به خود بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072326

مهمترین اخبار ایران و جهان: