نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 17:32

2300 هکتار از وسعت شهر اردبیل نیازمند بازآفرینی شهری است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: از شش هزار و پانصد هکتار وسعت شهر، ۲۳۰۰ هکتار نیازمند بازآفرینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی، امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و دومین نشست مشترک با معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: شهر اردبیل از بافت ناهمگون با ویژگی‌های شهری رنج می‌برد و مشکلات شهرک‌های اطراف نیز بر آن افزوده می‌شود.

وی افزود: از شش هزار و پانصد هکتار وسعت شهر، ۲۳۰۰ هکتار نیازمند بازآفرینی است و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر اردبیل وجود دارد و ۷۰ هکتار از روستا ادغام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل اضافه کرد: ایجاد شهرک‌های متعدد در محدوده و خارج از آن که فاقد مطالعات لازم با جمعیت ۶۰ هزار نفری در حاشیه شهر و مشکلات اجتماعی است و رویش ساختمان‌ها بدون تناسب با تاریخ ارزشمند شهر از مشکلات شهر اردبیل است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

سیدهاشمی تکمیل نشدن شبکه معابر و ایجاد قفل‌های ترافیکی، عدم ایجاد زیرساخت گردشگرپذیر، عدم ارزیابی میزان تحقق طرح‌های توسعه شهری و عدم وجود طرح راهبردی بلندمدت را از دیگر مشکلات شهر اردبیل ذکر کرد.

وی همچنین از تصویب ۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای شهر اردبیل خبر داد و گفت: شورای ششم برای سال آتی به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی توجه ویژه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل بیان کرد: پروژه‌های انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج شهر، پروژه رز، پروژه مسکونی وصال و چند طرح دیگر از جمله پروژه‌های مهم در دست اجرا در شهر اردبیل است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518970

مهمترین اخبار ایران و جهان: