نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 11:20

میانگین ۱۰ هزار وعده غذایی و میان وعده در موکب توزیع می‌شود

همدان-مسئول موکب جوانان قمربنی هاشم روستای توچغاز ملایر گفت: روزانه بین ۸ تا ۱۰ هزار وعده غذایی و میان وعده در موکب جوانان قمربنی هاشم توزیع می‌شود.

مصطفی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روستای توچغاز از روستاهای بخش مرکزی در ۶ کیلومتری شهر ملایر واقع شده است، اظهار کرد: این روستا دارای مردمی مؤمن و انقلابی و شهیدپرور بوده که ۳۴ شهید والامقام و نام‌آور تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: موکب جوانان قمربنی هاشم امسال برای ششمین سال است که فعالیت دارد و در سال ۹۷ با همت و همکاری چند تن از جوانان این روستا راه‌اندازی شد، اکنون تعداد زیادی از خادمان زائران اباعبدالله در این موکب خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول موکب جوانان قمربنی هاشم روستای توچغاز ملایر با بیان اینکه عشق به امام حسین (ع) وقت و زمان نمی‌شناسد، گفت: این موکب تعطیلی ندارد و دیگر ایام سال در توزیع بسته‌های معیشتی، کارهای جهادی، تعمیر و تجهیز مسکن محرومان و … فعالیت دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: در این موکب ۲ هزار و ۵۰۰ متری آشپزخانه، محل اسکان موقت، نماز خانه، محل صرف غذا، ایستگاه صلواتی، سرویس بهداشتی و… داریم.

وی با بیان اینکه خدمات مختلف فنی، تعمیر ماشین، واکس کفش و هر نوع خدمتی که زائران نیاز دارند ارائه می‌شود، بیان کرد: برای اسکان شب نیز حسینیه روستا و دو مسجد نیز مهیا است که بسیاری از زائران نیز در منازل مردم روستا نه عنوان میهمان بلکه خود به عنوان صاحب خانه اسکان پیدا می‌کنند.

مسئول موکب جوانان قمربنی هاشم روستای توچغاز ملایر عنوان کرد: در این موکب به صورت دائم حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر و در روزهای شلوغ تا صد نفر از مرد و زن و کودک و نوجوان فعالیت دارند و در روز بین ۸ تا ۱۰ هزار وعده غدایی و میان وعده توزیع می‌شود.

حیدری با بیان اینکه غذای اصلی موکب برای وعده‌های غذایی برنج با خورشت است، گفت: البته غذای لقمه‌ای نیز به خاطر زود هضم بودن و نداشتن مسمومیت مورد استقبال زائران است و ما نیز غذای لقمه‌ای را در وعده‌های غذایی داریم و صبحانه نیز عسل با نان بربری و دیگر اقلام را برای پذیرایی از زائران داریم.

مسئول موکب قمربنی هاشم با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما در این موکب ترویج فرهنگ نوع دوستی و مهمان نوازی مردم روستا و شهرستان ملایر است، بیان کرد: ما طی ۲۰ روز به زائران خدمات‌دهی در لاین رفت داریم که در این ۲۰ روز اگر زائری برگشتی نیز باشد خدمات‌دهی را به این زائران نیز داریم.

وی با بیان اینکه به هر حال با این خدمات گسترده مشکلات زیاد داریم اما امام حسین (ع) خودش به عنوان صاحب این موکب‌ها کم نمی‌گذارد، افزود: حتی شاید تا آخرین لحظه چیزی کم داشتیم که مهیا شده و خجالت زده زائر امام حسین (ع) نشدیم.

حیدری خاطرنشان کرد: این موکب اولین موکب استان همدان بوده که قبل از برپایی سایر موکب‌ها برپا شده و پذیرش زائر داشته است.

میانگین ۱۰ هزار وعده غذایی و میان وعده در موکب توزیع می‌شود

میانگین ۱۰ هزار وعده غذایی و میان وعده در موکب توزیع می‌شود

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480926

مهمترین اخبار ایران و جهان: