نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 19:05

به‌دنبال توسعه و تعمیق روابط دوستانه میان ایروان- تهران هستیم

وزیر آموزش، علم، فرهنگ و ورزش ارمنستان امروز در دیدار با هیئتی به‌سرپرستی سفیر ایران در ایروان اعلام کرد: به‌دنبال توسعه و تعمیق روابط دوستانه میان ایروان- تهران هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوز آم، وزارت آموزش، علم، فرهنگ و ورزش ارمنستان امروز سه شنبه اعلام کرد که «ژانا آندریاسیان» (Zhanna Andreasyan) وزیر آموزش، علم، فرهنگ و ورزش ارمنستان با هیئتی به سرپرستی «مهدی سبحانی» سفیر تازه منصوب ایران در ایروان دیدار کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر آموزش، علم، فرهنگ و ورزش ارمنستان در این دیدار بر آمادگی وزارتخانه متبوع خود در راستای تداوم کمک به توسعه و تعمیق روابط دوستانه میان ایروان- تهران در حوزه های مرتبط با آموزش، علم، فرهنگ، ورزش و امور مرتبط با جوانان تأکید کرد.

به گزارش نیوز آم، سفیر جدید ایران نیز به نوبه خود بر آموزش زبان فارسی در مدارس دولتی ارمنستان به عنوان بخشی از یادگیری زبان منطقه ای تاکید کرد.

از سوی دیگر، «ژانا آندریاسیان» بر اجرای برنامه آموزشی برای معلمان فارسی زبان در دانشگاه ها و مدارس ارمنستان توسط همکاران ایرانی تاکید کرد.

طرفین همچنین در مورد آنچه که باید در آموزش عالی انجام شود، بحث و گفتگو کردند.

در این نشست همکاری های ممکن در زمینه های علمی، فرهنگی و ورزشی نیز مورد بررسی قرار گرفت. در این دیدار همچنین در مورد سایر موضوعات مورد علاقه طرفین بحث و تبادل نظر شد.

این در حالیست که «مهدی سبحانی» سفیر ایران در ارمنستان روز شنبه هفته جاری در مصاحبه با خبرگزاری «نیوز آم» اعلام کرده بود که تهران از حاکمیت و تمامیت ارضی ایروان حمایت کرده و مخالف هرگونه تغییر مرزها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475770

مهمترین اخبار ایران و جهان: