نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 09:38

۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات چهارمحال و بختیاری جذب نشده است

رئیس خزانه معین چهارمحال و بختیاری گفت: در سال مالی ۱۴۰۱ حدود ۹ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شد و دستگاه‌ها فرصت دارند مانده اعتبار را تا آخر شهریور جذب کنند که هنوز یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارآن جذب نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید فانی شامگاه دیروز در نشست خبری مدیران تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰ جلسه در خصوص جذب اعتبارات برگزار شده است و تلاش همه مدیران و کارگزاران بر این است تا اعتبارات در موعد مقرر جذب شوند.

رئیس خزانه معین چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح معافیت‌های مستقیم از سال ۱۳۹۷ شروع شده است، خاطرنشان کرد: ۲۵۱ هیات برای معافیت‌های مستقیم تشکیل شده و مالیات‌های قطعی مجددا در این هیات‌ها مطرح شد.

وی افزود: بیش از ۸.۵ میلیارد تومان مالیات‌های قطعی که مرجعی برای طرح مجدد نداشتند تعدیل شده و به پرداخت‌کننده‌ها برگشت داده شد.

فانی تصریح کرد: در سال مالی گذشته، ۹ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد و دستگاه‌ها فرصت دارند مانده اعتبار را تا آخر شهریور جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار مانده و هنوز جذب نشده است، اضافه کرد: برگشت پول از استان دغدغه همه مسوولان است لذا همه دستگاه‌ها در تلاش هستند تا اعتبارات خود را جذب کنند.

فانی اظهار داشت: ۳۸ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در استان شناسایی شد که تا کنون ۳۱ مورد آن به مبلغ ۲۱۳ میلیارد تومان فروخته و صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

رئیس خزانه معین چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۷۰ ملک جدید نیز شناسایی شده است که در حال پیگیری برای بازگشت پول این املاک به خزانه هستیم.

وی بیان کرد: سامانه املاک دستگاه‌های اجرایی راه‌انداری شده است که طی آن هشت هزار و ۵۰۰ ملک شناسایی و ۲ هزار و ۹۵ فقره حساب دولتی راکد و مسدود تعیین تکلیف شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476526

مهمترین اخبار ایران و جهان: