نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 17:25

افزایش تولید راهکار کاهش تورم است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است، اگر می‌خواهیم تورم را کاهش دهیم قطعا باید به سمت افزایش تولید برویم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس علی آبادی امروز در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس مپنا با اشاره به نگرانی کارکنان این کارخانه در خصوص واردات، خطاب به آنها گفت: باید کالایی که نمونه خارجی آن وجود ندارد تولید کنید، واگن پارس می‌تواند کالای با کیفیت و نوآورانه تولید کند؛ اگر واگن‌هایی جدید بسازید قطعا کسی توانایی تولید مشابه آن را نخواهد داشت.

وی افزود: فریب سر و صداها را نخورید، هیچ شخصی از طرف این وزارتخانه به سمت واردات نخواهد رفت اما این کارخانه نیز باید سعی کند تا محصولی تولید که در وهله اول کیفیت مناسب داشته باشد؛ با شناختی که از این شرکت و کارکنان آن دارم قطعا می‌دانیم این توانایی در متخصصین و کارگران وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تولید کالای ارزان اما با کیفیت یکی از کارهایی است که واگن‌پارسی‌ها انجام می‌دهند؛ وزارتخانه از شرکت‌هایی که در مسیر اهداف و سیاست‌های نظام قدم برمی‌دارد قطعا حمایت‌ می‌کند.

علی آبادی ادامه داد: واگن‌پارس حمایت مجلس، دولت و مسوولان را خواهد داشت اما به شرطی که بتواند هم کالای با کیفیت و هم ارزان تولید کند؛ قطعا مصرف کننده به دنبال قیمت مناسب‌تر و محصول با کیفیت‌تر است؛ برای خرید محصولات خارجی تسهیلات پرداخت می‌شود اما به دنبال این هستیم که شرایط را محدود کنیم تا مصرف‌کنندگان به سمت خرید محصولات تولید داخل ترغیب و تشویق شوند.

وی با اشاره به مسئله واردات کالایی که در داخل تولید می‌شود، افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است، اگر می‌خواهیم تورم را کاهش دهیم قطعا باید به سمت افزایش تولید برویم به همین دلیل اگر محصول با کیفیتی در داخل تولید شود باید با وضع قانون و مقررات از آن حمایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: کشورمان تولیدکننده لوکوموتیو است اما تنها ظرفیت ساخت ۱۲۰ دستگاه در سال را دارد که البته رقم بزرگی است اما توان تولید بیشتر از این را نیز داریم؛ باید از این ظرفیت استفاده کرد، این اطمینان را می‌دهیم که از ظرفیت‌های داخل استفاده کنیم.

به گزارش فارس آیین رونمایی و تحویل ۹۰ دستگاه انواع واگن باری و مسافری در شرکت واگن پارس نیز برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481826

مهمترین اخبار ایران و جهان: