نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 14:14

شویگو: از شروع ضدحملات، اوکراین ۶۶ هزار نظامی را از دست داده است

وزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به حملات تروریستی اوکراین علیه اهداف غیرنظامی،‌ گفت که رژیم کی‌یف علی‌رغم تلفات سنگین سعی می‌کند ضدحملات را ادامه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که از شروع ضدحملات ارتش اوکراین، رژیم کی‌یف ۶۶ هزار نظامی را از دست داده است.

شویگو طی سخنرانی در جمع فرماندهان نظامی روسیه توضیح داد: «رژیم کی‌یف، علی‌رغم تلفات سنگین، برای سومین ماه است که تلاش می‌کند تا به اصطلاح ضدحمله اجرا کند. در هیچ یک از این مناطق، ارتش اوکراین به اهداف خود نرسید».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع روسیه، وی ادامه داد: «سران اوکراین ناامیدانه در تلاش هستند تا حداقل مقداری موفقیت در اقدامات تهاجمی را به متصدیان غربی خود نشان دهد تا از حمایت نظامی و اقتصادی بیشتر برخوردار شود، امری که فقط درگیری را طولانی می‌کند».

وزیر دفاع روسیه با ارائه آماری از تلفات و خسارات اوکراین اظهار داشت: «از آغاز به اصطلاح ضدحمله، تلفات دشمن ۶۶ هزار نفر و ۷ هزار ۶۰۰ قبضه سلاح بوده است. شبه‌نظامیان اوکراینی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست تهاجم، به اهداف غیرنظامی حمله می‌کنند و این حملات را به عنوان یک پیروزی نظامی معرفی می‌کنند».

طبق این گزارش، شویگو همچنین اضافه کرد: «در نتیجه اقدامات یگان‌های رزمی روسیه، ۱۵۹ موشک هایمارس، بیش از یک‌هزار هواپیمای بدون سرنشین و ۱۳ موشک کروز طی یک ماه گذشته سرنگون شدند».

وی با بیان اینکه یازدهمین کنفرانس بین‌المللی امنیتی مسکو، ۸۰۰ نماینده از ۷۶ کشور و شش سازمان بین‌المللی شامل ۲۶ وزیر دفاع، ۱۶ معاون وزیر دفاع و روسای ستاد کل نیروهای مسلح را گردهم آورد، گفت: «سران وزارتخانه‌های دفاع کشورهای خارجی حمایت خود را از مسیر سیاست خارجی روسیه در جهت تقویت چندقطبی و آمادگی برای توسعه بیشتر همکاری‌های سازنده با روسیه در حوزه دفاعی اعلام کردند».

وزیر دفاع روسیه افزود: «این کنفرانس اقتدار بالای روسیه را در عرصه بین‌المللی تأیید کرد و شکست تلاش‌های جمعی غرب برای منزوی کردن آن را نشان داد».

روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که در عرض بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۳ عملیات تهاجمی ارتش اوکراین علیه نیروهای خود را دفع کرده و نظامیان کی‌یف متحمل تلفات ۶۵۰ نفری شدند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1486626

مهمترین اخبار ایران و جهان: