نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 19:51

۳ مرکز ترک اعتیاد در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: بهزیستی موظف است تا ظرف دوماه آینده حداقل سه مرکز ترک اعتیاد میان‌مدت در گنبدکاووس راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: در حوزه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر الزاماتی وجود دارد و مدیران موظف هستند ضمن رعایت این الزمات، شخصا در این جلسات حضور پیدا کنند.

وی تصریح‌کرد: محدودیت و مشکلات در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها به لحاظ مالی و اعتباری وجود دارد و برای رفع این خلاء می‌بایست مدیران همت و اراده جهادی در اجرای برنامه‌ها به ویژه حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته‌باشند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه گنبدکاووس در همه حوزه محوریت شرق گلستان است،خاطرنشان‌کرد: همانگونه که مردم شرق گلستان در حوزه بهداشت و درمان و دیگر حوزه‌ها از گنبدکاووس خدمات می‌گیرند، اغلب آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نیز مربوط به شهرهای شرق گلستان است و این شهرستان ظرفیت راه‌اندازی حدود ۱۰ مرکز ترک اعتیاد میان مدت بجز مراکز ماده ۱۶ را دارد.

وی ادامه داد: نگاه فرمانداری در افق ۱۵ ماه گذشته راه‌اندازی حداقل پنج مرکز ترک اعتیاد میان مدت بود که متاسفانه توسط بهزیستی محقق نشد و این دستگاه اجرایی موظف است ظرف دو ماه آینده سه مرکز ترک اعتیاد میان‌مدت راه‌اندازی کند.

دهرویه گفت: نباید در ارائه خدمت به مردم و وظایف دستگاهی خود به تعارض این وظایف نسبت به  منافع خود توجه کنیم تا بازدهی مطلوب را کسب نماییم.

وی بیان‌کرد: در راستای واگذاری مسئولیت و یا راه‌اندازی مراکز، به افرادی مجوز دهیم که اهلیت لازم را داشته و اثرگذار باشند و بتوانند با ایجاد جاذبه‌های مناسب، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: در ۶ماه اول امسال، بیش از ۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر ، ۲۵۱ لیتر شربت متادون و ۲۰ هزارو ۵۳۶ عدد قرص رونگردان و مخدر توسط انتظامی شهرستان کشف شد و ۵۹۰ معتاد ساماندهی و ۳۱۷ نفر خرده‌فروش موادمخدر دستگیرشدند.

* ۸۸ معتاد جذب مراکز ترک اعتیاد شدند

وی یادآورشد: همچنین در این مدت ۸۸ نفر معتاد شامل ۱۳ معتاد زن و ۷۵ نفر معتاد مرد برای درمان و بهبودی به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

دهرویه خاطرنشان‌کرد: در این مدت ۵۹ مرحله انواع طرح‌های پاکسازی در شهرستان اجرا شد و با اجرای این طرح‌ها، باند تهیه و توزیع موادمخدر و  روانگردان و توهم‌زا و کارگاه تهیه این مواد کشف و دو نفر دستگیر شدند.

وی بیان‌کرد: با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی شهرستان،طرحی برای شناسایی ظرفیت میدانی ثابت برای پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر تدوین شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ بانوان در شهرستان گفت: از زمان راه‌اندازی این مرکز تاکنون ۷۱ بانوی معتاد برای درمان و بهبودی در این مرکز پذیرش شدند و در حال حاضر ۳۹ خانم مراحل درمان خود را می‌گذرانند.

وی افزود: تاکنون مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای تجهیز این مرکز، ۹۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بعنوان یارانه و ۱۳۷ میلیون تومان در چند روز گذشته برای تهیه تجهیزات موردنیاز برای این مرکز تخصیص یافته‌است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503170

مهمترین اخبار ایران و جهان: