نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 14:31

طرح‌هایی که ماندگاری روستاییان را در پی دارد حمایت می شود

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: از طرح‌هایی که سبب ماندگاری روستاییان می شود حمایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار سید ضیاء الدین حزنی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه امروز در آیین اتمام و بهره برداری از ۵۲۴ طرح محرومیت زدایی، عمرانی و امنیت غذایی، اشتغال‌زایی و ۴۸۱ سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به مناطق محروم خراسان جنوبی اظهارکرد: سخنان بسیاری در مورد رفع محرومیت و جایگاه مستضعفان از بزرگان دین وجود دارد و نقل شده است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تأکید داشته اند که باید برای رفاه طبقات محروم جامعه همه تلاشکنند که خیر دنیا و آخرت در رسیدگی به حال محرومان است، تصریح کرد: اهداف مختلفی را سپاه پاسداران در حوزه محرومیت زدایی دنبال می کند و در این زمینه مأموریت ویژه ای دارد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: ۸۵ درصد از پروژه های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران کوچک، زود بازه، عام المنفعه و فاقد پیچیدگی‌های مهندسی است.

سردار حزنی به مهم ترین اهدافی که سپاه در اجرای پروژه های محرومیت زدایی دنبال می کند اشاره داشت و افزود: پیوند مردم با نظام، ارتقاء سطح امنیت پایدار، کمک به دولت در سازندگی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها و مهیا کردن زمینه کار و اشتغال در مناطق محروم از این موارد است.

وی یکی از مشکلات مهم کنونی کشور را موضوع بیکاری عنوان کرد و بیان داشت: برای توسعه و پیشرفت کشور راهی جز کارآمدکردن اقتصاد کشور نداریم که باید با برنامه ریزی دقیق و همدلی و پشتکار معضل بیکاری را حل کنیم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه یادآور شد: توزیع جهیزیه توسط قرارگاه محرومیت زدایی در تمام نقاط کشور انجام می شود و اهداف آن جلوگیری از طلاق و ترویج ازدواج آسان است.

حزنی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی هر کسی که پشت میزی نشسته و مسئولیتی بر عهده دارد باید بداند که همین میز زمینه آزمایش او بوده و باید بودن با مردم را جدی گرفته و مهم برشمرد و باید بدانیم دلیل موفقیت ما در سال‌های دفاع مقدس همراهی و در کنار مردم بود می باشد و امروزه نیز هر کار که انجام می‌دهیم باید ببینیم چه میزان به نفع مردم محروم است.

وی ادامه داد: رفع معضلات و مشکلات جامعه با همدلی و همکاری مستمر میسر بوده و سپاه با همکاری همه دستگاه ها در زمینه رفع مشکلات مردم تلاش می کند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه به اهمیت رضایت مندی مردم اشاره کرد و یادآور شد: زمانی فعالیت و خدمت رسانی مسوولان اهمیت می یابد که رضایت مردم را در پی داشته باشد.

حزنی گفت: گروه‌های جهادی باید شفافیت مالی داشته و هر گروه جهادی باید یک شناسنامه داشته باشد و با تقسیم کار در راستای حل مسائل هر منطقه جغرافیایی قدم بردارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از طرح هایی که موجب ماندگاری روستاییان می شود حمایت خواهد شد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520226

مهمترین اخبار ایران و جهان: