نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 11:16

آمار افسردگی زنان در نیشابور 2 تا 3 برابر مردان است

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور گفت: شیوع افسردگی در زنان ۲ تا ۳ برابر مردان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، امروز نجمه عابدی شرق در همایش آموزشی آشنایی با اصول امنیتی، حفاظتی و خودمراقبتی و مباحث ترافیکی جاده‌ای که در محل سالن اجتماعات معلم شهید باباخان پاسبان در شهر چکنه سرولایت برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت سلامت روان به کسی اطلاق می‌شود که عملکردش «در سطح قابل قبولی از تنظیم عاطفی و رفتاری» باشد.

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با مقایسه وضعیت جهانی ایران و نیز جایگاه خراسان رضوی در این‌ مقایسه بیان کرد: ایران و خراسان رضوی جایگاهی پایین‌تر از میانگین جهانی و استانی دارند.

وی در اهمیت این موضوع تصریح کرد: سلامت روان مهم است؛ زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا با استرس‌های زندگی کنار بیایید، از نظر جسمی سالم باشید، روابط خوبی داشته و برای جامعه خود مفید باشید.

این متخصص روانشناس ادامه داد: داشتن احساس تمایل به خودکشی یکی از مشکلات روانشناختی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

عابدی شرق با اشاره به اینکه مسائل روحی و روانی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی همه و همه با تغییر در شیوه زندگی، مشاوره و دارو قابل درمان هستند، اضافه کرد: شیوع افسردگی در زنان ۲ تا ۳ برابر مردان است، همچنین اضطراب زنان در مقابل مردان بین ۳ تا ۵ برابر بیشتر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521170

مهمترین اخبار ایران و جهان: