نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 12:35

تعطیلی 6 مرکز غیر مجاز زیبایی طی 7 روز گذشته در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز خبر داد: با پیگیری و تلاش های کارشناسان اداره نظارت و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی دانشگاه، 6 مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی طی هفت روز گذشته در شیراز، تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرداد شریفی، مردم را رکن اصلی و مطالبه گر در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه درمان، موضوع را با شماره تلفن ۱۸۱۹، به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

او از تعطیلی 41 مرکز ارائه دهنده خدمات غیر مجاز سلامت در شیراز از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می ‌شود.

شریفی با تاکید بر اینکه تمامی مکان‌ های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند، نسبت به پیامد‌ های مراجعه به مراکز فاقد مجوز برای سلامت افراد هشدار داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز، یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک، اطمینان پیدا کنند.

13 دستگاه لیزر قاچاق در شیراز کشف و توقیف شد

با تلاش بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، یک شرکت غیر‌مجاز شناسایی و  تعداد 13 عدد از انواع دستگاه‌های لیزر قاچاق نیز کشف و توقیف شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: پیرو گزارشات دریافتی با حضور به موقع سه نفر از بازرسان مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی این معاونت، ضمن هماهنگی با نهادهای دادسرای انقلاب شیراز و پلیس امنیت اقتصادی استان، طی بازدید و نظارت از محل فعالیت یک فروشنده غیرمجاز، تعداد 13 عدد دستگاه‌ لیزر به ارزش تقریبی بیش از 50 میلیارد ریال کشف و توقیف شد.

محمد جواد راعی با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده، فرد متخلف به مراجع قانونی معرفی شد، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای صیانت از سلامت جامعه و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، با جدیت و با قاطعیت با متخلفان برخورد می کند.

او با تاکید بر آگاهی رسانی به مردم درباره خطر‌های جدی مراجعه به مراکز غیرمجاز زیبایی و دخالت این مراکز در امور پزشکی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت دستگاه‌ های غیرمجاز در آرایشگاه ‌های زنانه، سالن‌های زیبایی و یا منازل، موضوع را به شماره تلفن ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521326

مهمترین اخبار ایران و جهان: