نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 13:23

استقبال صاحبان صنایع از طرح‌های توسعه‌ای در آذربایجان‌شرقی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: نیمی از پروانه های بهره برداری صنعتی صادره در بازه زمانی ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان مردادماه امسال مربوط به طرحهای صنعتی توسعه ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمائی امروز در حاشیه افتتاح دو طرح توسعه ای در شهرک صنعتی شهید سلیمانی اظهار کرد: استقابل سرمایه گذاران در طرحهای توسعه ای، افزایش ظرفیت و تنوع محصول را در بر دارد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل طرح های توسعه ای در افزایش ارزش افزوده در بخش صنعت تاکید کرد: علاوه بر تامین نیازهای داخلی در حوزه صادرات نیز تحول چشمگیری ایجاد می شود که در نوع خود قابل توجه است.

بهره‌برداری از دو طرح توسعه‌ای در بخش صنعت همزمان با نخستین روز هفته دولت در تبریز

همزمان با نخستین روز هفته دولت دو طرح توسعه ای در بخش صنعت در تبریز به بهره برداری رسید.

دو طرح توسعه ای در بخش صنعت با حضور استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسئولان استانی در نخستین روز هفته دولت در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز به بهره برداری رسید.

طرح توسعه شرکت هواسازان آیدین اولین واحد صنعتی بود که امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

در این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ دستگاه انواع کمپرسور با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان برای ۳۵ نفر اشتغال ایجاد شده است. در آذربایجان شرقی ۱۳ واحد کمپرسورسازی با ظرفیت ۵۵ هزار دستگاه در سال فعالیت می کنند.

همچنین شرکت سولار پمپ آیدین دومین واحد صنعتی است که امروز با سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد تومان و با ظرفیت تولید سالانه ۱۳ هزار دستگاه انواع پمپ برقی و آبی است که برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. لازم به ذکر است؛ در آذربایجان شرقی ۱۹ واحد تولیدی انواع موتور و پمپ های برقی وجود دارد که ظرفیت سالانه این واحدها پنج میلیون و ۵۰۰ دستگاه انواع پمپ آبی و موتورهای برقی است.

همزمان با نخستین روز هفته دولت دو طرح توسعه ای در بخش صنعت با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی به بهره برداری رسید.

پایان پیام/60034

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466170

مهمترین اخبار ایران و جهان: