نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 16:22

غافلگیری سارقان میلیاردی منازل اصفهان حین تقسیم اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 2 مجرم سابقه‌دار که با دستبرد به ۵۰ منزل ۲۰۰ میلیارد ریال از اموال صاحبان این منازل را به سرقت برده بودند، خبر داد.

سردار حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در حوزه جنوب شهر اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان این پایگاه با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی، اقدامات علمی و تخصصی و بررسی‌های دقیق صحنه‌های وقوع جرم در نهایت هویت اصلی عاملان اصلی این سرقت‌ها که ۲ فرد سابقه‌دار و غیربومی و یکی از آنها نیز زندانی فراری بود را به دست آورده و زیرچتر اطلاعاتی و رصد هوشمندانه خود قرار دادند.

علینقیان‌پور با بیان اینکه سارقان در کارشان بسیار حرفه‌ای بوده و برای اینکه شناسایی نشوند از نقاب و ماسک بر روی چهره خود استفاده می‌کردند، گفت: متهمان منازل مورد نظر خود را از قبل شناسایی کرده و در زمان‌هایی که کسی در منزل نبوده از فرصت استفاده می‌کردند و پس از تخریب درب منزل ظرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اموال با ارزش شامل طلاجات، نقره، سکه و ارز موجود را به سرقت می‌بردند و به وسیله موتورسیکلت سنگینی که از قبل تهیه کرده بودند با سرعت محل را ترک می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: سرانجام منزل اجاره‌ای که سارقان در آن سکونت یافته و اموال مسروقه را در آنجا پنهان کرده بودند، شناسایی و کارآگاهان سخت کوش پلیس آگاهی استان در یک عملیات مقتدرانه و ضربتی وارد منزل شده و هر ۲ نفر را حین تقسیم اموال دستگیر کردند.

وی از کشف مقادیر قابل توجهی ارز، سکه و طلاجات و همچنین ۲ قبضه اسلحه کلت کمری، ۴ عدد خشاب و ده‌ها فشنگ مربوطه به همراه ابزار آلات مورد استفاده در سرقت خبر داد و گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این مجرمان به ۵۰ منزل مسکونی دستبرد زده و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از اموال صاحبان این منازل شامل، وجوه نقد، ارز، ظروف نقره، طلاجات، و سکه را به سرقت برده بودند که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

علینقیان‌پور با بیان اینکه شنیدن این خبر قطعاً حال کسانی که اموال خود را در این سرقت‌ها از دست دادند خوب می‌کند، بیان کرد: از شهروندان ساکن در حوزه جنوب شهر اصفهان که منازل آنها مورد دستبرد قرار گرفته می‌خواهم به منظور پیگیری شکایت خود به پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به سارقان و مجرمان سابقه‌دار هشدار داد و گفت: این افراد مطمئن باشند که هرچقدر حرفه‌ای باشند و با شگردها و ترفندهای مختلف خود را مخفی کنند اما بدانند که پلیس با ابزارهای هوشمندی که در اختیار دارد آنها را تحت نظر و رصد خود قرار داده و در کمترین زمان و در جایی که اصلا به ذهن آنان خطور نمی‌کند دستگیر و به دست قانون می‌سپارد و نخواهد گذاشت که این افراد به راحتی اموال و دارایی مردم را مورد تعرض قرار دهند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532926

مهمترین اخبار ایران و جهان: