نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 08:33

انتقاد امام جمعه از وضعیت آرامستان باشت از بی در و پیکر بودن تا تاریکی مطلق

امام جمعه شهرستان باشت از وضعیت قبرستان باشت گلایه‌مند است و در بازدید شبانه خود از وضعیت قبرستان باشت به این مهم اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت یکی از اماکن و فضاهایی که برای مردم دارای حرمت به خصوصی بوده و از احترام خاصی برخوردار است قبرستان‌ها هستند.

قبرستان‌ها در بسیاری از نقاط کشور یا دارای نگهبان و سرایدار و محافظ بوده و یا اینکه اطراف آن را به گونه‌ای حفاظ کشیده‌اند که به قبر مومنین و مومنات هیچگونه بی‌احترامی نشود.

اما در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود که برای قبرستان مسلمین چنین تدابیری اندیشیده نشده است هر چند مردم 100 درصد شیعه استان برای اموات خود احترام خاصی قائل هستند. 

در همین خصوص امام جمعه شهرستان باشت از وضعیت قبرستان باشت گلایه‌مند است و در بازدید شبانه خود از وضعیت قبرستان باشت به این مهم اشاره کرد.

حجت‌الاسلام گنجه‌ای می‌گوید در بازدید شبانه از قبرستان قدیمی شهر به این موضوع پی بردم متاسفانه خبرهای بدی از این مکان به گوش می‌رسد و بعضا هتک حرمت قبور مسلمین اتفاق می‌اُفتد که به زودی با بزرگان و معتمدین شهر در میان گذاشته خواهد شد.

او می‌گوید: علت آن فقط تاریکی نیست بلکه سایبان‌ها پناهگاهی برای برخی کارها شده است. باز بودن درب‌ها در شبانه روز، خراب بودن بخشی از دیوار و حصار، اسراف و هدر رفت آب ۲۴ساعته اینها بخشی از مشکلات قبرستان مسلمین باشت است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490526

مهمترین اخبار ایران و جهان: