نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 17:49

تلاش اوکراین برای انفجار خطوط انتقال گاز در دریای سیاه

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه به اطلاعاتی درباره تلاش اوکراین جهت انفجار خطوط انتقال گاز در دریای سیاه دست پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه به اطلاعاتی دست پیدا کرده که از تلاش اوکراین برای انفجار خطوط انتقال گاز موسوم به «ترکیه» و «آبی» در دریای سیاه حکایت دارند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اکنون که همگان درخواست اجازه دوباره صادرات غلات را دارند، ما مانع آنها نمی‌شویم. اما ساده بگویم، ما اجازه نخواهیم داد که آنها از گذرگاه‌های انسان‌دوستانه که پیش از این باز شده بودند و برای حمله به نه تنها کشتی‌های جنگی ما، بلکه کشتی‌های غیرنظامی نیز به کار گرفته شدند، استفاده کنند.

بر اساس سخنان لاوروف، اوکراین از این گذرگاه‌های انسان‌دوستانه برای حمله به کشتی‌های جنگی که در حال گشت‌زنی در مسیر خطوط انتقال گاز موسوم به «ترکیه» و «آبی» بوده‌اند استفاده کرده است. این کشتی‌های جنگی گشت‌زنی‌های خود را در این بخش از دریای سیاه به این دلیل آغاز کردند که روسیه دریافته اوکراین تلاش دارد این خطوط انتقال گاز را مانند خط انتقال گاز «نورد استریم» منفجر کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490170

مهمترین اخبار ایران و جهان: