نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 10:06

رئیس شورای اجرایی حزب الله: لبنان نیازی به نصیحت‌های آمریکا ندارد

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان از فرستاده آمریکا به این کشور خواست به جای نصیحت لبنانی‌ها از اربابان خود بخواهد مانع دسترسی این کشور به کمک‌های اقتصادی نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبأ، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در واکنش به سخنان «آموس هوکشتاین» مشاور رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که لبنان نیازی به نصیحت‌های آمریکا و اربابان هوکشتاین ندارد چرا که همین افراد مانع دسترسی بیروت به کمک‌های اقتصادی شده‌اند.

وی در ادامه افزود: اگر آمریکایی‌ها صادق بودند باید دست کم به وعده‌های خود در قبال لبنانی‌ها در خصوص گاز مصر عمل می‌کردند. مشخص است که ما هرگز به آمریکا و وعده‌های این کشور دل خوش نکرده و نخواهیم کرد چرا که آمریکا را دشمن واقعی لبنان و لبنانی‌ها می‌دانیم. کشتار قانا و دیگر جنایات با سلاح‌ها و جنگنده‌ها و موشک‌های آمریکا صورت گرفته است. سلاح‌های این کشور لبنانی‌ها را کشته و فلسطینی‌ها را هر روز می‌کشد.

این مسئول حزب الله تاکید کرد: خدا را شاکریم که حتی یک روز هم به آمریکا تکیه نکرده و هیچ اعتمادی به این کشور نداریم. ما معتقدیم که دشمنی آمریکا با لبنان کمتر از دشمنی صهیونیست با این کشور نیست و چه بسا شدیدتر نیز باشد.

صفی الدین تصریح کرد: به جای آنکه هوکشتاین فرستاده واشنگتن به بیروت، لبنانی‌ها را در خصوص نحوه تعامل با صندوق بین المللی پول نصیحت کند بهتر است به اربابان خود بگوید که تحریم‌های لبنان را لغو کنند. آمریکایی‌ها عامل عدم دسترسی لبنان به کمک‌های اقتصادی و تضعیف بخش برق رسانی هستند همان طور که عامل محاصره و تحریم سوریه و دلیل اصلی مشکلات این کشور هستند به ویژه آنکه شاهد غارت منابع نفتی و گازی سوریه توسط اشغالگران آمریکایی هستیم.

وی بیان کرد: مقاومتی که سرزمین‌های اشغال شده را آزاد کرده ما بقی مناطق اشغالی را نیز آزاد خواهد کرد. مقاومت لبنان همچنان در عرصه دفاع از میهن در برابر دشمن صهیونیستی حضور خواهد داشت و تا زمانی که تهدیدات صهیونیست‌ها علیه سرزمین، منابع نفتی، گازی، آب و زندگی لبنانی‌ها ادامه دارد مقاومت نیز در میدان حضور خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484170

مهمترین اخبار ایران و جهان: