نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 14:05

تامین ۳۳۳۸ قطعه زمین نهضت مسکن در شهرستان رزن

همدان- فرماندار شهرستان رزن از تامین ۳۳۳۸ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رزن، بالغ بر سه هزار و ۳۳۸ قطعه زمین برای شهرستان تأمین شده است، عنوان کرد: از این میزان تعداد ۵۰۰ قطعه روستایی است.

وی با اشاره به مساکن روستایی در این شهرستان میزان کل اعتبار تسهیلات را برابر ۵۲۹ فقره اعلام کرد و افزود: تعداد معرفی شده‌ها به سیستم بانکی، ۴۹۸ فقره بوده است.

فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۹ فقره مربوط به بخش مرکزی و تعداد ۲۸۹ فقره مربوط به بخش سردرود بوده است، اضافه کرد: انعقاد قراردادها در این زمینه نیز برابر ۳۹۸ فقره بوده است.

غفاری آثار با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶۸ فقره مربوط به بخش مرکزی و ۲۲۹ فقره مربوط به بخش سردرود است، عنوان کرد: ۴۹۸ واحد آن منجر به احداث شده است.

این مسئول، شهرستان رزن را در تملک و تأمین زمین نهضت ملی مسکن یکی از شهرستان‌های پیشرو در سطح کشور دانست و افزود: ۱۰۰ هکتار زمین نیز برای احداث طرح نهضت ملی مسکن شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار رزن با اشاره به اینکه ۲۰۷ قطعه زمین نیز برای مسکن محرومان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان در نظر گرفته شده که ۴۱ قطعه آن در حال سفت کاری است، از حل مشکل تعاونی‌های مسکن ایثارگران، بهداشت و درمان و فرهنگیان شهرستان در دولت سیزدهم پس از چندین سال انتظار خبر داد.

غفاری آثار در تشریح این موضوع گفت: در مجموع، بالغ بر ۱۱۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن با حل مشکل این سه تعاونی آماده احداث بوده که با آغاز عملیات اجرایی این تعداد تعاونی، سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد.

وی یادآور شد تا انتهای سال جاری در شهرستان رزن هیچکس برای مسکن بدون زمین نخواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471326

مهمترین اخبار ایران و جهان: