نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 11:08

قائم مقام کمیته‌امداد: توجه به توانمند‌سازی فکری مددجویان در اولویت است

قائم مقام کمیته‌امداد با تاکید بر اینکه توجه به توانمند‌سازی فکری مددجویان در اولویت برنامه‌های این نهاد است،گفت: ارایه خدمات مشاوره به عنوان پایه و اساس توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها مورد تاکید این نهاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر صباغیان، قائم‌مقام کمیته‌امداد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کلینیک رز ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و مشاور در این نهاد یکی از موضوعاتی است که مورد تاکید این نهاد است، اظهار داشت: در قالب ۱۷ برنامه ۱۲۰ خدمت در حوزه‌های مختلف به مدد‌جویان این نهاد نیز خدمات حمایتی ارایه می‌شود ولی آنچه مهم است خدمات فرهنگی و مشاوره است.

قائم‌مقام کمیته‌امداد امام خمینی(ره) به اهمیت خدمات فرهنگی و مشاوره اشاره کرد و بیان داشت: اگر به موضوعات فکری و معنوی افراد زیر چتر حمایت توجه نداشته باشیم یقینا خدماتی که در حوزه‌های مختلف ارایه می‌شود چندان به چشم نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات مشاوره به عنوان پایه و اساس توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها مورد تاکید این نهاد است، گفت: بحث توانمند‌سازی مددجویان تنها به ارایه خدمات مسکن و اشتغال نیست بلکه باید آمادگی فکری و ذهنی داشته باشند تا در جامعه بتواند ایفای نقش کنند.

صباغیان با بیان اینکه توانمند‌سازی و ایجاد درآمد ثبات برای مددجویان تنها وظیفه کمیته‌امداد نیست چرا که در این پیچیدگی‌های زندگی که هر لحظه شاهد تغییروتحول در ابعاد مختلف هستیم، همه نیازمند مشاوره روان‌شناسی و روان‌شناختی هستند، افزود: امر مشاوره امر تخصصی است که با روح و روان مردم سر کار دارد و باید به موضوع بهداشت روانی و درمانی افراد زیر چتر حمایت این نهاد توجه ویژه داشته باشیم.

قائم مقام کمیته‌امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته‌امداد امام خمینی(ره) از پایه و اساس در حوزه مشاوره بوده و خواهد بود، گفت: در همه ابعاد هر چه نیاز باشد برایمان تکلیف است که از مددجویان حمایت کنیم و لذا امیدواریم با این اقدامات زندگی یک نفر را حیات بدهیم که بسیار برای ما ارزشمند است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663770

مهمترین اخبار ایران و جهان: