نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 09:50

صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه رشدی ۱۹ درصدی داشت

ناظرگمرکات استان کرمانشاه، از افزایش ۱۹ درصدی ارزش و رشد ۹ درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه طی ۱۰ ماهه سال‌جاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظرگمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری ۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۷۶ هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در ده ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۹ درصد و از حیث وزن رشدی ۹ درصدی داشته است.

ناظرگمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع صادرات کالا از  گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۸۹۳ میلیون دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۳۳۱ هزار تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده  و گمرک خسروی با صادرات ۷۱۰ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۴۱ هزار تن در جایگاه دوم و گمرک سومار با صادرات ۶۴۲ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم گمرکات شیخ‌صله و شوشمی از مجموع صادرات 10 ماهه استان را به ترتیب ۳۰۴ میلیون دلار به وزن ۵۴۳ هزار تن و ۳۸ میلیون دلار به وزن ۲۵۱ هزار تن عنوان کرد.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک،میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و...عنوان کرد.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663670

مهمترین اخبار ایران و جهان: