نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 08:28

1200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد نرماب مصوب شد

استاندار گلستان گفت: در دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان، برای تکمیل سد نرماب هزار میلیارد تومان مصوب شد و در سفر دوم هم هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان شاهد مصوباتی هستیم که عمدتاً تمرکزش بر تکمیل کارها است.

استاندار گلستان افزود: معاون اجرایی رئیس جمهور عدد مصوبات را ۱۱ هزار میلیارد تومان را اعلام کرد و برآورد ما این است با ۱۳۰ طرح و پروژه مصوب که بیشتر تکمیل پروژه های قبلی است این عدد به ۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برسد.

زنگانه ادامه داد: هزار و 200 پروژه نیمه تمام در این دولت به ۸۵۰ پروژه رسیده است و تا آخر دولت هم این عدد کاهش قابل توجهی خواهد داشت

استاندار گلستان گفت: ۶ هزار میلیارد تومان مصوبات حوزه وزارت نیرو شامل آبرسانی، برق‌رسانی و فاضلاب در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان بهره‌برداری شد.

وی عنوان کرد: در پروژه های فاضلاب، استان ما، از نظر برخورداری ۱۸ درصد است در حالی که میانگین کشور بالای ۵۲ درصد است.

زنگانه گفت: در حوزه نیرو آب، برق و فاضلاب اقدامات بسیار خوبی را پیش بینی کردیم و نزدیک به 6 هزار و 170 میلیارد تومان مصوبات حوزه وزارت نیرو بود.

استاندار گلستان بیان کرد: در دور اول سفر برای سد نرماب یک هزار میلیارد تومان تزریق کردیم و در این سفر هزار و 200 میلیارد تومان مصوب شده است.

وی اعلام کرد: بر اساس خواسته ما و آیت الله نورمفیدی تقاضا کردیم هزار میلیارد تومان دیگر به این مصوبه اضافه بشود ضمن اینکه سد را آبگیری می کنیم و منابع خطوط انتقال بین این شهرها که تنش بیشتری دارند، را در همین فاز در نظر گرفته ایم.

زنگانه افزود: هزار و 200 میلیارد تومان منابع برای جابجایی ۶ روستای سد چایلی در نظر گرفته شد.

استاندار گلستان گفت: برای سد آقدکش در دور دوم سفر ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و این پروژه نجاتگر شهر آق قلا از سیل است.

وی ادامه داد: برای علاج بخشی سد وشمگیر هم در دور قبل ۱۰۰ میلیارد مصوب شده بود و ۱۰۰ میلیارد دیگر هم در این دور مصوب شد.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618526

مهمترین اخبار ایران و جهان: