نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 10:43

اجرای طرح درمان دندان‌های مبتلا به نقایص مینایی دندان در اردبیل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: پس از انجام معاینات حدود ۲۰ هزار دانش آموز اول و دوم ابتدایی در استان و شناسایی دندان‌های مبتلا به نقایص مینایی دندان، طرح درمان دندان‌های مبتلا به این نقص در استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل٬ محمد جعفرزاده صبح امروز در مراسم آغاز طرح درمان دندان‌های مبتلا به نقایص مینایی دندان در دانشکده دندانپزشکی اردبیل٬ اظهار کرد: آملوژنزیس ایمپرفکتا یا همان نقص مینای دندان به یک دسته شرایط ژنتیکی اطلاق می‌شود که در آن‌ها لایه بیرونی دندان‌ها (مینای دندان‌ها) نمی‌تواند به درستی تشکیل شود.

وی افزود: افرادی که با این نقص مواجه هستند، دندان‌های کوچک، زرد یا قهوه‌ای رنگ دارند که مستعد آسیب دیدن یا شکسته شدن هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: پس از انجام معاینات حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز اول و دوم ابتدایی در استان و شناسایی دندان‌های مبتلا به نقایص مینایی دندان یا MIH، مراسم درمان این دانش آموزان با حضور معاون بهداشت دانشگاه، معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان و رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه برگزار شد.

جعفرزاده تصریح کرد: در مراسم آغازین این طرح، حدود ۳۵۰ دانش‌آموز که خدمات پیشگیری، مراقبت، درمان و پیگیری اقدامات انجام شده را دارند در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مورد درمان قرار گرفتند.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623870

مهمترین اخبار ایران و جهان: