نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 13:15

توسعه روابط آموزشی-علمی محور دیدار مقامات چین و ترکمنستان

در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش چین با معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان تقویت تعامل در زمینه آموزش پرسنل، تبادل متخصصان، برگزاری رویدادهای مختلف آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه امنیت سایبری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سون یا» معاون وزیر آموزش و پرورش چین که در چارچوب یک سفر کاری در عشق آباد قرار دارد با «مهری بشیم‌اوا» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار تقویت تعامل دو کشور در زمینه آموزش پرسنل، تبادل متخصصان، رویدادهای آموزشی و مشاوره‌ای در حوزه امنیت سایری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین عزم خود را در مورد برگزاری منظم برنامه‌های علمی- تحقیقاتی و آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت، دوره‌ها و سخنرانی‌ها در زمینه‌هایی مانند پزشکی، کشاورزی، زیست‌محیطی، نانوتکنولوژی، علوم سیاسی و غیره، اعلام کردند.

طرفین ابراز اطمینان کردند که سفر فعلی هیئت چینی به ریاست معاون وزیر آموزش و پرورش این کشور چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش را با محتوای جدید پر می‌کنند و به تقویت روابط بین موسسات عالی دو کشور انگیزه خواهد بخشید.

طی این دیدار خاطرنشان شد روابط بین ترکمنستان و چین در زمینه آموزش به طور مثمر ثمری توسعه پیدا می‌کند که مبادلات متعدد بین دانشگاه‌ها، کنفرانس‌های مشترک، سمینارها، انجمن‌ها و نمایشگاه‌ها بیانگر این امر است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620570

مهمترین اخبار ایران و جهان: