نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 19:48

زنگ سی امین اجلاس سراسری نماز نواخته می شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز گفت : سی امین اجلاس سراسری نماز ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ در استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز درباره جزئیات برگزاری اجلاس نماز گفت: سی امین اجلاس سراسری نماز ۱۶ دی ماه در استان زنجان برگزار می شود از آنجایی که موضوع اجلاس، «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» است در موضوع مدرسه و مسجد، آموزش و پرورش نقش مهم و تعیین کننده ای دارد.

وی افزود: براین اساس، طی ماه های اخیر اقدامات گسترده ای در آموزش و پرورش انجام شده است، از جمله اینکه ذیل کمیسیون های تخصصی، کارگروه‌های متشکل از مدیران و کارشناسان، دانش آموزان و اولیای آن ها با تمرکز بر شناخت مساله، سعی کردند تا با توجه به اختیارات، وظایف قانونی، امکانات مادی و معنوی آموزش و پرورش در قبال ترغیب، آموزش و فراهم آوردن امکانات ویژه نماز نسل نو، اصلی‌ترین علل کاهلی یا عدم اهتمام آینده سازان به امر اقامه نماز را شناسایی و برای تحکیم جایگاه اقامه نماز در جامعه مخاطب راهکارهایی ارائه کنند.

باقری عنوان کرد: از دیگر اقدامات زیبایی که در این خصوص اتفاق افتاد، برگزاری تریبون های آزاد در برخی از استان ها، جهت شنیدن نظرات و مشکلات از زبان خود دانش آموزان و برگزاری اجلاس های نماز دانش آموزی در سطح مناطق بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز بیان کرد: شناخت مساله، تعیین تکالیف برای برون رفت از چالش ها، چاره اندیشی و ترسیم نقشه راه برای تدوین برنامه ها و... از وظایف اصلی کمیسیون ها بود که اکنون خروجی کمیسیون ها به دست ما رسیده است و همکاران در حال جمع بندی آن جهت ارائه وزیر آموزش و پرورش در اجلاس سی ام هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621126

مهمترین اخبار ایران و جهان: