نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 14:45

تولید طلا خراسان‌جنوبی به 800 کیلو گرم در سال می‌رسد

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: خراسان‌جنوبی از نظر ذخیره معدنی طلا در سطح کشور رتبه خوبی دارد و با بهره‌برداری از کارخانه‌های در دست اجرا ظرفیت تولید استان به ۸۰۰ کیلو گرم در سال خواهد رسید.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ زرخیزی خراسان جنوبی سبب شده تا برق طلای آن چشم سرمایه گذاران را پهنه معدنی طلایی این استان بیش از پیش بگیرد به همین واسطه هر روز شاهد توسعه زنجیره فراوری طلا در خراسان جنوبی هستیم به طوری که معدن طلای شادان خوسف، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور به حساب می آید. 

روز گذشته نیز طرح توسعه کارخانه طلای این معدن و به همراه کارخانه طلای خونیک در شهرستان طلایی خراسان جنوبی ( خوسف) با حضور هلدینگ های سرمایه گذار در این حوزه کلنگ زنی شد.

محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در سفر به خراسان جنوبی از معدن و کارخانه طلای هیرد در این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک با قابلیت ها، کم و کاستی ها و دغدغه های این مجموعه معدنی در استان قرار گرفت.

بازدید معاون وزیر از معدن طلای هیرد

۸ پهنه معدنی در حال اکتشاف و بهره برداری

 رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران  از خراسانجنوبی به عنوان استان معدن خیز در سطح کشور یاد کرد و گفت: این استان دارای ذخایر معدنی غنی است که در وزارت صمت به دنبال این  هستیم که فعالیت های معدنی را در سطح کشور و استان های کم برخورداری از جمله خراسان جنوبی توسعه دهیم. 

وی افزود: اکنون ۸ پهنه معدنی در خراسان جنوبی در حال اکتشاف و بهره‌برداری با مشارکت بخش خصوصی است.

وی با اشاره به درخواست سرمایه گذار کارخانه طلای هیرد در خصوص افزایش پهنه معدنی این مجموعه گفت: در این خصوص از سرمایه گذار حمایت و همراهی لازم را خواهیم داشت. 

وی گفت: خراسان جنوبی از نظر ذخیره معدنی طلا در سطح کشور رتبه خوبی دارد و با بهره‌برداری از کارخانه‌های در دست اجرا ظرفیت تولید استان به ۸۰۰ کیلو گرم  در سال خواهد رسید. 

بازدید معاون وزیر از معدن طلای هیرد

 سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی 

امیر هوشنگ متولی، مدیر مجتمع صنعتی و معدنی طلای هیرد  به عنوان سرمایه گذار این پروژه نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه این واحد معدنی از سال ۱۴۰۰راه اندازی شده، گفت: جمع کل تولید شمش طلای این کارخانه از ابتدای تاسیس تاکنون۲۹۵  کیلو گرم است که از این میزان ۱۵۱ کیلوگرم طی ۱۰ ماهه سال جاری تولید شده است.  

بنا بر اعلام مدیر مجتمع صنعتی و معدنی طلای هیرد میزان تولید این کارخانه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد افزایش داشته است. 

متولی از افتتاح  طرح توسعه کارخانه تولید شمش طلای هیرد تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح میزان سرمایه گذاری انجام شده در این مجموعه به هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه آن به ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال افزایش خواهد یافت.  

به گفته وی با بهره برداری کامل از کارخانه فرآوری طلای هیرد زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

وی  اضافه کرد: هدف گذاری ما برای  سال آینده تولید  ۴۲۰کیلوگرم شمش طلا خواهد بود.

هم اکنون ۶ معدن طلا در  خراسان جنوبی وجود دارد که معدن طلای هیرد در نهبندان و معادن شادان، ماهر آباد، گوردکان و خونیک در شهرستان خوسف و خداآفرید در بشرویه از جمله نقاط  طلایی خراسان جنوبی ست.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661570

مهمترین اخبار ایران و جهان: