نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 16:41

مردم محله های کمتربرخوردار استان در مسیر آبادانی و تحول همراه شدند

استاندار البرز گفت: روند تحقق اهداف و برنامه های قرارگاه اجتماعی استان باید تداوم و شتاب بیشتری بگیرد و در سال ۱۴۰۳ با توجه به تجاربی که کسب شد، عملکرد به مراتب بهتری حاصل شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: اکنون توانمندسازی ۶۷ محله کمتربرخوردار استان در قالب قرارگاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و شاهد هستیم که دستاوردهای مصوبات و برنامه ریزی های صورت گرفته، برای مردم ملموس شده است.


وی ادامه داد: کارآمدی این قرارگاه جنبش و پویایی خاصی را به محله های هدف داده و مردم با امید و اعتماد بیشتری نسبت به طرح موضوعات و مطالبات خود اقدام می کنند.


عبداللهی گفت: نتایج بدست آمده حاصل هماهنگی، انسجام و اراده ای است که شکل گرفته و مشارکت های مردمی از طریق راه اندازی دفاتر خانه محله ها، افزایش یافته است. 


وی افزود: این روند باید تداوم و شتاب بیشتری بگیرد و در سال ۱۴۰۳ با توجه به تجاربی که کسب شد، عملکرد به مراتب بهتری حاصل شود.


استاندار البرز گفت: به طور مثال ۲۴ محله هدف در شهر کرج است که باید در سال جدید نیز برای هر کدام حداقل ۱۰ برنامه اساسی تدوین و اجرایی شود و این اقدام نمود بسیار خوبی از عملکرد شهرداری ها و گامی بزرگ در کسب رضایتمندی مردم خواهد بود.


وی افزود: تعیین تکلیف خانه های فاقد سند طی تشکیل کارگروهی ویژه و بازدیدهای میدانی ضرورت دارد و روند ارائه خدمات را تسهیل می کند.


عبداللهی گفت: اعطای انشعابات بر مبنای قانون به خانه های قولنامه ای و فاقد جواز در محله های هدف از دیگری مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.


وی افزود: جنس روابط مدیران خانه محله ها با مردم بسیار مهم است چرا آنها معتمدان مردم هستند و مسئولیت سنگینی از انتقال مسائل و موضوعات به مسئولان دارند.


استاندار البرز گفت: ساخت سرویس های بهداشتی در محله ها، پارک ها، معابر و... در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد چراکه از نیازهای مهم مردم است و این امکان از اهمیت بالایی در خدمات شهری برخوردار است.


وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: همه ما طبق بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) موظف به تبیین و ترویج حقوق و تکلیف مردم در انتخابات هستیم و هر فرد در جامعه با توجه به جایگاه خود باید در راستای افزایش مشارکت مردم در این رویداد مهم، تلاش کند.


عبداللهی گفت: نباید اجازه دهیم تبلیغات هدفمند دشمنان در مشارکت مردم خللی ایجاد کند و همه ما باید مسئولانه و متعصبانه نسبت به آگاهی بخشی و امیدآفرینی اقدام کنیم.


در این جلسه مدیر خانه محله خط چهار حصار کرج گزارشی از روند تحقق مصوبات قرارگاه در این محله ارائه داد.


تکمیل روشنایی معابر، ساماندهی پیاده راه ها، نصب تصفیه خانه محلی از جمله این اقدامات بود و پروژه های مدرسه، خانه بهداشت، کلانتری و سرای محله در حال اتمام است.


همچنین مقرر شد برای بررسی و برنامه ریزی مطالبات بعدی مردم، بازدید دیگری با حضور استاندار البرز از محله صورت گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642126

مهمترین اخبار ایران و جهان: