نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 14:38

زاکانی: تفاوتی بین ورزشکاران پاراآسیایی و پارالمپیک با دیگر مدال‌آوران باشد

شهردار تهران با بیان اینکه کسی که به‌ این خودباوری برسد که از مشکلات جسمی عبور کند و در قله افتخار بنشیند، جای ستایش و ارزش‌گذاری دارد، گفت: مدیریت شهری تلاش می‌کند با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه فعالیت شما را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس،  علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های پارا آسیایی هانگژو که صبح امروز - دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲- در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: ایام، ایام خاصی است؛ توطئه های دشمنان ما در منطقه بر علیه ملت فلسطین و امتداد آن در ایران -در کشتار ناجوانمردانه و شهادت عزیزان مان در کرمان- و در جای جای کشورهای منطقه از جمله شهادت شهید سید رضی در سوریه؛ حکایت از عمق کینه دشمن غدار با اسلام و ملت ایران دارد. از جهتی نیز بزرگی و عظمت مقاومت، ایستادگی و سربلندی ملت های استقلال طلب و پیشرفت‌جو در همه جای منطقه از جمله کشور ما زبانزد است. درود می فرستیم به مقاومت و نفرت خود را از زشتی ها و پلشتی ها ابراز می داریم.

وی افزود: امروز دور هم جمع شدیم تا گوشه ای از وظیفه خود را نسبت به شما عزیزان ادا کنیم. کسی که در بازی های پارا آسیایی و پارالمپیک شرکت می کند از یک محدودیت هایی برخوردار است؛ اولین نکته همت بلند یک قهرمان و غلبه بر نقصی است که در جسم دارد و عزم آن قهرمان بسیار با ارزش تر از افراد عادی است که زحمت می کشند و مدال می آورند. درواقع کسی که به‌ این خودباوری برسد که از مشکلات جسمی عبور کند و در قله افتخار بنشیند، جای ستایش و ارزش گذاری دارد.
زاکانی ادامه داد: نوع مواجهه شما با عرصه های مختلف با اهمیت است؛ اینکه در اوج جوانمردی، دریافت درستی از دین و ملیت داشته و بزرگی و عظمت ایران را به رخ دیگران کشاندید، بسیار حائز اهمیت است. لذا امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری به شما خدماتی را در مجموعه شهر و مدیریت شهری ارائه کنیم که زمینه توسعه فعالیت های شما را در شهرها علی الخصوص در تهران فراهم کند. تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنید و این موفقیت ها استمرار داشته باشد.
شهردار تهران اضافه کرد: نکته دیگر خدماتی است که باید در کنار فراهم کردن زیرساخت‌ها به شما ارائه دهیم تا تفاوتی بین کسانی که در عرصه های جهانی مدال می آورند با شما که در حوزه پارا آسیایی و پارالمپیک فعالیت می کنید و با شرایط خاص این توفیقات را به دست می آورید وجود نداشته باشد.

* توکلی‌زاده شما ورزشکاران سفیران بزرگ فرهنگ این مرز و بوم هستید

همچنین محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های پارا آسیایی هانگژو که صبح امروز - دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲- در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: حلاوت پیروزی ها و شیرینی مدال آوری شما برای ما رنگ و بوی دیگری دارد. وقتی حرکات نمادین شما را در بازی‌ها دیدیم به خودمان بالیدیم. اینکه یک ورزشکار لحظه بزرگ دریافت مدال که لحظه بزرگ زندگی اش است را چگونه اجرا کند بسیار مهم است و شما در این راه سفیران بزرگی برای فرهنگ این مرز و بوم بودید. به پرچم کشور نهایت احترام را گذاشتید و در حوزه عفاف و حجاب و فرزندآوری و خانواده، نهادسازی کردید که این کار شما از ده ها برنامه و همایش فرهنگی موثرتر است.

وی افزود: نام شما با شهید سلیمانی و مکتب این شهید گره خورده است، در شرایطی قرار داریم که ایران و جهان در حال تحمل رنج است و بیش از ۲۳ هزار تن از افراد از جمله زن و بچه های بی دفاع در غزه و بیش از ۸۰ نفر از مردم ما در کرمان به شهادت رسیدند و این رنج‌ برای کسانی که نماد قهرمانی هستند بیشتر است. شما حس قویتری در این موضوعات دارید چرا که نمادهای کشور هستید.

توکلی زاده ادامه داد: در بین افراد مختلفی که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند کودک دوساله کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی این روزها بسیار مورد توجه است. چقدر رنج دیدیم از این وحشی‌گر عاملان جنایتی که در کرمان رخ داد. این حادثه نشان داد که دشمنان نه تنها از شهیدان و شهید سلیمانی بلکه از زائران و زیارت این شهید نیز می ترسند چرا که زیارت این شهید یعنی شهید سلیمانی هنوز زنده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: کسی که سر سفره این ملت بزرگ شده و امروز سر سفره اجنبی نشسته هیچ نام و نشانی در این کشور ندارد و با وجود شما ورزشکاران عزیز هیچ نیازی به آنها نداریم.

توکلی زاده ادامه داد: سهم خودمان را در انتقام سخت، از این نظام سلطه و وحشی‌گری که در مقابل مردم مظلوم غزه قرار گرفته؛ گرفته ایم و خواهیم گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630870

مهمترین اخبار ایران و جهان: