نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 00:20

کسب ۱۰ مدال جهانی توسط ورزشکاران زنجانی

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تنها در ۹ ماهه گذشته ورزشکاران استان ۴۷ مدال جهانی، بین‌المللی، مسابقات و بازی های آسیایی کسب کرده‌اند (۱۰مدال جهانی، ۱۲ مدال بین المللی، ۱۷مدال آسیایی، ۸ مدال بازی‌های آسیایی هانگژو) کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد بازرگان مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان شامگاه جمعه در نشست جامعه ورزش و جوانان زنجان که با حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن بیمه سلامت زنجان برگزار شد اظهار داشت: استان زنجان با جمعیت بیش از یک‌میلیونی که ۳۷ درصد این جمعیت جوان است آمار قابل‌توجهی از جوانان را داراست و از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در ۱۶ رشته ووشو، قایقرانی، جانبازان و توان‌یابان، وزنه‌برداری، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، دوچرخه‌سواری، بوکس، بدنسازی و پرورش اندام، تکواندو، شمشیربازی، تری اتلون(سه‌گانه)، کاراته، اسکیت، واترپلو، انجمن‌های ورزشی و فوتسال بر اساس آمایش سرزمینی جایگاه خوبی در کشور داریم و استان در این رشته‌ها مستعد است.

وی با بیان اینکه تنها در نه‌ماهه گذشته ورزشکاران استان ۴۷ مدال جهانی، بین‌المللی، مسابقات و بازی‌های آسیایی کسب کرده‌اند (۱۰مدال جهانی، ۱۲ مدال بین المللی، ۱۷مدال آسیایی، ۸ مدال بازی‌های آسیایی هانگژو) تصریح کرد: اعزام ۲۴ نفر به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و کسب ۸ مدال رنگارنگ تازه‌ترین افتخارآفرینی ورزشکاران استان بود که ۵۰ درصد مدال‌های این بازی‌ها را بانوان به گردن آویختند. 

بازرگان تعداد اماکن ورزشی موجود در استان را ۱۹۴ مورد شامل سالن، سکو، چمن مصنوعی و طبیعی، استخر و زمین تنیس اعلام کرد و افزود: با افتتاح‌های سفر دوم ریاست‌جمهوری و وزیر ورزش و جوانان سرانه ورزش استان نیز افزایش یافت. 

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه تعداد بالغ بر ۸۰ پروژه در دست اقدام در سطح استان وجود دارد ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های سفر دوم ریاست جمهوری بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها کامل و در اختیار مردم قرار گیرد. 

وی گفت: تهیه و نصب تنها دیواره سرعت چهار لاین در ایران و دیواره سر طناب یکی از بهترین دیواره‌های مسابقه‌ای استاندارد ایران و تعویض کف‌پوش سالن ۶ هزارنفری مجموعه انقلاب با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات ورزش و جوانان استان در سال جاری  بوده است. 

بازرگان همچنین با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ سمن در استان موجود است که ۵۷ سمن دارای مجوز و ۳۰ سمن فعال‌اند، اظهار داشت:  ۱۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سطح استان فعال هستند و ۵ مرکز انتخاب همسر و همسان گزینی راه‌اندازی نیز شد. 

 همچنین برگزاری جشن‌های وصال هشت‌گانه در سطح استان، رویدادهای مختلف کارآفرینی از جمله کاپ شو، نماشو، ایراندخت و...، برگزاری اولین اجلاس ملی شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری جوانان به میزبانی زنجان به‌عنوان استان معین و دبیر ملی شبکه را نیز از دیگر اقدامات در حوزه جوانان برشمرد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628026

مهمترین اخبار ایران و جهان: