نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 12:09

فرهنگی‌بودن وجه تمایز انقلاب اسلامی با انقلاب‌های جهان است

استاندار کردستان مهم‌ترین تمایز انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌های دنیا را در فرهنگی‌بودن آن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در مراسم زنگ انقلاب در مدرسه شهید نامدار مرادی سنندج اظهار کرد: دهه فجر به تعبیر امام امت انفجار نور بود، در سراسر دنیا انقلاب‌های مختلفی صورت گرفته که موجب تغییر حاکمیت‌ها شده است اما انقلاب اسلامی با تمام انقلاب‌ها تفاوت دارد چرا که این انقلاب متکی بر خواست و اراده مردم بود.

استاندار کردستان اضافه کرد: محور حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی امامی بود که گوش به فرمان خدا بود و براساس فرامین قرآن قیام کرد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مهم‌ترین تمایز انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌های دنیا این بود که انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی بود نه نظامی، گفت: مردم ایران با رجوع به درون خود و داشته‌های ایرانی اسلامی خود تصمیم به تغییر دادن رژیمی شدن که همه موجدیت آن وابسته به استکبار بود شدند.

وی اذعان کرد: حکومتی قبل از انقلاب در کشور ما زمام‌داری جامعه را در دست داشت که هیچگونه اراده‌ای از خود نداشت و در کوچکترین تصمیمات نیز باید براساس و نظر استکبار عمل می‌کرد.

استاندار کردستان افزود: در چنین شرایطی ملت ایران به رهبری امام امت انقلاب را به پیروزی رساندند و حکومتی را تشکیل دادند، که مبتنی بر اراده و با رای اری مردم و براساس مبانی اسلامی است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: امام راحل یک شخصیت کم نظیر در طول تاریخ است اما انگونه که باید در معرفی و شناخت این شخصیت بی‌نظیر کار نکرده‌ایم.

وی گفت: امروز دشمنان انقلاب تمام تلاش خود را به میدان آورده‌اند تا ما را از اصل خود دور سازد و در این راستا سعی دارد معرفی وارونه‌ای از امام امت داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در تلاش است که چهره غیرواقعی از امام امت را به نسل جوان معرفی کند، اظهار کرد: برای معرفی هرچه بیشتر شخصیت امام راحل باید برنامه‌ریزی و تولید محتوا داشته باشیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: ایمان به خدا، ایمان به هدف، اعتقاد به راه و ایمان به مردم را سه مولفه و ویژگی امام امت از دیدگاه شهید بهشتی است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655526

مهمترین اخبار ایران و جهان: