نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 15:56

وزیر خارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتش اروپایی شد

وزیر خارجه ایتالیا آنتونیو تاجانی استدلال کرد که اتحادیه اروپا به ارتش خود نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه ایتالیا آنتونیو تاجانی در مصاحبه‌ با روزنامه ایتالیایی La Stampa که امروز یکشنبه منتشر شد، گفت اتحادیه اروپا باید ارتش ترکیبی خود را تشکیل دهد که می‌تواند در حفظ صلح و جلوگیری از درگیری ایفای نقش کند. 

تاجانی ضمن بیان این که همکاری نزدیکتر اروپا در زمینه دفاع برای حزب فورزا ایتالیا که او رهبری می‌کند، اولویت است، ادعا کرد «اگر می‌خواهیم حافظان صلح در جهان باشیم، به یک ارتش اروپایی نیاز داریم و این پیش‌شرط اساسی برای داشتن یک سیاست خارجی موثر اروپایی است». 

به گفته وی، «در جهانی با بازیگران قدرتمند مثل ایالات متحده، چین، هند، روسیه--با بحران‌هایی از خاورمیانه تا منطقه هند-اقیانوس آرام--شهروندان ایتالیایی، فرانسوی یا اسلوونیایی تنها می‌توانند با چیزی که از قبل وجود داشته یعنی اتحادیه اروپا حفاظت شوند». 

به ادعای رویترز، همکاری دفاعی اروپا از زمان حمله تقریباً دو سال پیش روسیه به اوکراین، افزایش داشته اما تلاش‌ها بیشتر روی گسترش ناتو متمرکز بوده؛ فنلاند از اعضای اتحادیه اروپا سال گذشته به ناتو پیوست و سوئد هم در صف پیوستن قرار دارد. 

تاجانی همچنین گفت بلوک ۲۷ عضوه اتحادیه اروپا باید رهبری خود را موثر کند و بجای ساختار فعلی رئیس شورای اروپا و کمیسیون اروپا، ریاست واحد داشته باشد. 

تاجانی بعد از مرگ سیلویو برلوسکونی در سال گذشته رهبر حزب فورزا ایتالیا شد. انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن اولین محک محبوبیت این حزب بعد از فقدان برلوسکونی خواهد بود. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629726

مهمترین اخبار ایران و جهان: