نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 15:00

افغانستان محور گفتگوی نماینده ویژه ازبکستان با مقامات ایران و انگلیس

نماینده ویژه ازبکستان برای افغانستان در دیدارهای جداگانه با معاون سیاسی وزارت خارجه ایران و نماینده ویژه انگلیس درباره افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عصمت‌الله ایرگاشف» نماینده ویژه ازبکستان برای افغانستان در دیدار با «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران پیرامون گسترش همکاری‌ها درباره افغانستان گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه ازبکستان، در این دیدار طرفین در مورد تلاش‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در مسیر افغانستان و همچنین وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

اطلاعیه می‌افزاید باقری کنی بر مشارکت فعال ازبکستان در برقراری صلح بلندمدت و پایدار در افغانستان تأکید کرد و طرفین همچنین علاقه متقابل خود را برای توسعه اقدامات مشترک برای حل بحران بشری در افغانستان و همچنین ارتقای توسعه صلح‌آمیز این کشور ابراز کردند.

ایرگاشف در دیدار مجازی با «اندرو مک‌کوبری» نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس برای افغانستان و پاکستان نیز درباره وضعیت کنونی ازبکستان و همکاری دو کشور درباره افغانستان گفتگو کردند.

کشور افغانستان , طالبان , کشور " ازبکستان" ,

اطلاعیه وزارت خارجه ازبکستان تأکید کرد دو طرف در این گفتگو به نشست دور روزه سازمان ملل که قرار است 29 و 30 بهمن به میزبانی قطر برگزار شود، توجه ویژه داشتند.

بر اساس اطلاعیه، دو طرف خاطرنشان کردند نشست قطر نقش مهمی در هماهنگی تلاش‌های جامعه جهانی در یافتن راه‌حل‌های مؤثر برای ایجاد ثبات در وضعیت افغانستان و همچنین ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1654526

مهمترین اخبار ایران و جهان: