نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 19:39

برگزاری هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و ازبکستان در تاشکند

هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و ازبکستان به ریاست معاونان وزرای خارجه در تاشکند برگزار و آخرین وضعیت همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌‌های مختلف بررسی شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی وزراتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شد. 

در این نشست که به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و بهرام‌جان اعلایف، معاون اول وزرات خارجه ازبکستان برگزار شد، آخرین وضعیت و چشم انداز همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین ضمن اشاره به روابط رو به رشد دو کشور، بر برگزاری منظم رایزنی‌های سیاسی با هدف تسریع همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تأکید کردند.

علی باقری در این نشست گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های موجود، اهتمام بیشتری برای توسعه مناسبات فیمابین در ابعاد و حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

وی گفت که برای تقویت همکاری‌ها، هیچ محدودیتی نداریم.

اعلایف نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، رشد ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری را با وجود تحریم‌ها مایه مباهات خواند و در ادامه از آمادگی کشورش برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، اکو، عدم تعهد و سازمان ملل خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654926

مهمترین اخبار ایران و جهان: