نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 13:21

آلودگی هوای خوزستان و تعطیلی‌های گزینشی؛ چرا مدارس شهرهای دارای وضعیت قهوه‌ای تعطیل نشدند؟

صبح امروز هوا در سه شهر رامهرمز، امیدیه و گتوند در حالت خطرناک قرار گرفت اما مدارس‌شان تعطیل نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هر چند امسال تعداد روزهای با شرایط هوای "خطرناک" کم بوده‌اند اما تنها برخی شهرهای خوزستان در روزهای انگشت‌شماری در شرایط پاک بوده‌اند و اهواز اصلا هوای پاک نداشته است.

در چنین روزهایی اغلب فعالیت مدارس و ادارات طبق روال معمول برقرار بود و مردم از عدم تدبیر و تصمیم گیری درست و به موقع مسؤولان گلایه‌مند بودند.

متأسفانه شرایط آلودگی خوزستان در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته و به وضعیت‌های بنفش و قهوه‌ای که نشان دهنده هوای بسیار ناسالم و خطرناک هستند، رسیده است.

پس از آنکه مسؤولان استان برای تصمیم به تعطیلی که مسکن موقتی برای چاره اندیشی مسئله آلودگی بشمار می‌آید، از سرعت، تدبیر و استقلال بیشتری برخوردار شدند اما امروز به تعطیلی‌های گزینشی برای برخی از شهرها رسیده‌ایم.

شب گذشته وضعیت آلودگی هوا در اهواز، باوی، کارون و شوش خطرناک و بسیار ناسالم اعلام شد که بر این اساس مدارس این چهار شهر در تمامی مقاطع تعطیل و امتحانات لغو شدند.

اما صبح امروز آلودگی هوا در شهرهای امیدیه، رامهرمز و گتوند به ترتیب ۵۰۰، ۳۵۵ و ۳۱۳ AQI گزارش شد که نشان دهنده وضعیت قهوه‌ای و خطرناک است.

با این شرایط که به گفته کارشناسان محیط زیست در چنین شرایطی شهروندان باید در خانه بمانند و حتی الامکان شهر را ترک کنند، تعطیلی مدارس شامل این سه شهر نشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640870

مهمترین اخبار ایران و جهان: