نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 12:02

رشد ۴۴ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت:کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان به نیازمندان امسال ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: مردم خیر و سخاوتمند استان در مدت ۹ ماهه امسال ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب نقد، کالا و خدمات برای کمک به نیازمندان و ایتام به مراکز نیکوکاری سراسر استان کمک کردند. 

وی با اشاره به وجود ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان افزود: از این تعداد ۲۳ مرکز نیکوکاری تخصصی در استان در زمینه‌های رسانه، فرهنگی، زکات، بهداشت و درمان و اشتغال فعالیت دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان این که اولین مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی از سال ۹۲ راه اندازی شده است افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند. 

به گفته عرب واگذاری امور به مردم و افزایش مشارکت‌های اجتماعی از اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری است.  

وی افزود: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری به نیازمندان اهدا می‌شود. 

این مقام مسوول افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان، توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقای اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آنها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از دیگر اهداف و کارکردهای مراکز نیکوکاری بیان کرد. 

عرب افزود: بیش از ۴۲ هزار صندوق صدقات و ۱۷ هزار و ۷۰۰ پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634170

مهمترین اخبار ایران و جهان: