نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 18:10

دستگاه قضائی با خرید و فروش رأی برخورد قاطع می‌کند

رئیس کل دادگستری ایلام گفت: خرید و فروش رأی از آسیب‌های غیرقابل پذیرش انتخابات است که ضرورت دارد از آن پیشگیری و در صورت بروز، داستگاه قضائی با این جرم قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام، عصر شنبه ۳۰ دی‌ماه در جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر ۲ پایه اسلامیت و مردمی بودن استوار است و انتخابات بهترین تجلی مراجعه نظام به رای و نظر مردم است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره در حال توطئه و ضربه‌زدن به این ۲ پایه‌اند و اکنون در تلاش هستند تا با دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رای مردمی بودن نظام اسلامی را به چالش بکشند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب و مهیا کردن کلیه لوازم برگزاری انتخابات ادامه داد: از هم اکنون تمهیدات لازم در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله خطوط ارتباطی، روشنایی، اطلاع رسانی شعب اخذ رای و سایر موارد مورد نیاز اندیشیده شود.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: خرید و فروش رای از جمله آسیب‌های غیر قابل پذیرش انتخابات است که ضرورت دارد با توجیه و تذکر از آن پیشگیری شود و در صورت بروز دستگاه قضائی با این جرم قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: پهنه شهر‌ها باید پهنه تشویق به مشارکت در انتخابات باشد و کلیه برنامه‌ها و رویکرد‌ها باید در راستای تشویق به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشد.

وی تصریح کرد: مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه اهمیت بالایی دارد و نهاد‌های مربوطه باید تلاش کنند تا با نگاه پیشگیرانه و ارشادی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین بر استفاده از ظرفیت بسیج در برگزاری انتخابات، مقابله با تصرف اراضی ملی در روز رأی گیری و جلوگیری از دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی و ... تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در ادامه اعضای ستاد و مدیران ادارات و نهاد‌های مسئول نقطه نظرات خود را در خصوص ارائه راهکار‌های اجرایی به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در روز اخذ رأی و وضعیت زیرساخت‌های برگزاری انتخابات بیان کرده و تصمیمات لازم مصوب شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643870

مهمترین اخبار ایران و جهان: