نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 13:20

نبود نیروی انسانی متخصص، عامل افت کیفیت نان در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان نبود نیروی انسانی متخصص را یکی از دلایل پایین بودن کیفیت نان در استان عنوان کرد و گفت: ما هم از وضعیت کیفیت نان راضی نیستم اما واقعیت این است که عوامل متعددی در کیفیت نان موثر هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: رشد خرید گندم نسبت به سال گذشته تا کنون ۱۰۷ درصد بوده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما خرید ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان است، یعنی صد هزار تن مازاد بر نیاز استان، این در حالی است که سال گذشته ۲۷۵ هزار تن از کشاورزان خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: مبلغی که بابت خرید ۴۰۰ هزار تن گندم قرار است پرداخت شود، حدود ۶ هزار میلیارد تومان است. همچنین تاکنون ۲ هزار تن کلزا خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته بیرانوند سال گذشته ۱۳ هزار تن کالای اساسی شامل برنج و شکر در استان توزیع شد، امسال هم تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ظرفیت نگهداری غلات استان را ۸۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: نیاز استان ۳۰۰ هزار تن است، یعنی ما برای نگهداری غلات استان از ظرفیت مناسبی برخوردار هستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به اینکه ۱۳ کارخانه آرد در استان وجود دارد، گفت: ظرفیت اسمی کارخانجات آرد استان ۷۰۶ هزار تن است، در حالی که نیاز استان ۲۷۸ هزار تن است.

بیرانوند در خصوص کیفیت نان نیز توضیح داد: ما هم از این وضعیت راضی نیستم اما واقعیت این است که عوامل متعددی در کیفیت نان موثر هستند.

به گفته وی نبود نیروی انسانی متخصص یکی از دلایل پایین بودن کیفیت نان در استان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در خصوص برخی تخلفات حوزه آرد نیز توضیح داد: فاصله قیمت تمام شده آرد با آردی که به دست نانوا می‌رسد فضا را برای تخلف در این حوزه فراهم کرده است.

بیرانوند با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند در کارخانجات آرد استان، گفت: با نصب دوربین و مجهز کردن کامیون‌ها به جی پی سی امکان ثبت تخلف در حوزه آرد وجود دارد، لرستان به عنوان پایلوت برای راه‌اندازی این سامانه انتخاب شده است.

وی اما در مورد کیفیت گندم لرستان، توضیح داد: کیفت گندم لرستان از میانگین کشوری پایین تر نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349326

مهمترین اخبار ایران و جهان: