نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 21:24

خطای انسانی، دوباره مراتع سمیرم را به آتش کشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اثر خطای انسانی 6.6 هکتار از مراتع سمیرم برای چندمین بار طعمه حریق شد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عصر امروز ۳ هکتار از مراتع و گون‌زارهای منطقه سهران ونک در شهرستان سمیرم طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت عوامل محلی پس از ۴ ساعت تلاش آتش مهار شد، افزود: وزش باد، وسعت و پراکندگی حریق و صعب‌العبور بودن محل به علت قرار داشتن در ارتفاعات سبب طولانی شدن زمان اطفا شد.

شیشه‌فروش بیان کرد: ۳.۶ هکتار از مراتع حسن‌آباد بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم نیز امروز طعمه حریق شد که پس از ۲ ساعت تلاش حریق اطفا شد، علت هر ۲ مورد حریق، خطای انسانی اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در سال جاری تاکنون بر اثر وقوع حریق در مجموع ۳۳ هکتار از مراتع شهرستان سمیرم در آتش سوخته است که خشکی علفزارها، افزایش دما، وزش بادهای گرم و عوامل انسانی از علل حریق شناخته شده است.

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد حریق‌ها منشأ آن عوامل انسانی بوده است  با توجه به خطرپذیر بودن مراتع منطقه سمیرم و قرار گرفتن در ارتفاعات، لازم است سازمان منابع طبیعی کشور ضمن استقرار بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش در منطقه جنوب استان نسبت به تخصیص اعتبار برای تجهیز تیم‌های امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان اقدام کند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ برای تماس با سامانه امداد جنگل و مرتع برای پیگیری گزارش‌های مربوط با وقوع حریق و هماهنگی در امدادرسانی در حوادث مرتع و جنگل است.

به گزارش فارس، در هفته‌های اخیر برای چندمین بار است که مراتع شهرستان سمیرم طعمه حریق می‌شود، ضرورت دارد کشاورزان، دامداران و گردشگرانی که در عرصه‌های طبیعی مشغول فعالیت، گردش و تفریح هستند حتی الامکان از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت لزوم پس از رفع نیاز، آتش را کاملا خاموش و مهار کنند. 

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322870

مهمترین اخبار ایران و جهان: