نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 08:59

پنج پیرغلام هیئات های مذهبی خراسان جنوبی تجلیل می شوند

بیرجند- نماینده بنیاد دعبل در خراسان جنوبی گفت: قبل از ایام ماه محرم تعداد پنج پیرغلام هیئات های مذهبی خراسان جنوبی تجلیل می شوند.

سیدمحمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از اقداماتی که بعد از ایام عید سعید غدیر و قبل از ماه محرم انجام خواهیم داد، تجلیل از پنج پیرغلام هیأت‌های مذهبی خراسان جنوبی که این افراد از میانداران هیئت خواهند بود.

نماینده بنیاد دعبل در خراسان جنوبی ادامه داد: این افراد عمری را در راه خدمت به مجالس و محافل ابا عبدالله حسین (ع) صرف کرده و در این راه موی سپید کرده اند که وظیفه خود می‌دانیم در راستای بزرگداشت آنان گامی ولو کوچک برداریم.

حسینی بر ضرورت هم‌افزایی بیشتر در رویکرد جدید بنیاد دعبل خزاعی، ایجاد و تبادل خدمات در حوزه‌های مختلف مذهبی به‌منظور دسترسی آسان تشکل‌های مردمی به خدمات یکدیگر تأکید کرد و گفت: خراسان جنوبی با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود می‌تواند نقش ویژه‌ای در این خصوص ایفا کند.

وی افزود: پایش استانی مداحان تحت پوشش بنیاد دعبل خزاعی و آئین تکریم پیر غلامان هیئت‌های مذهبی قبل از محرم در استان برگزار خواهد شد.

نماینده بنیاد دعبل در خراسان جنوبی گفت: کلیه خدمات بنیاددعبل خزاعی مانند خدمات زیارتی و سیاحتی، رزو هتل در اماکن زیارتی و تورهای زیارتی، بازار تبادل کالاوخدمات با توجه به نیازهای هیئت، فروشگاه تخصصی هیئت، خدمات ورزشی و تفریحی، خدمات حقوقی، خدمات پزشکی، خدمات بیمه (تأمین اجتماعی، بیمه‌های تکمیلی درمان، بیمه عمرو حوادث، بیمه‌های مسئولیت هیئات مذهبی)، ارائه وام‌های قرض‌الحسنه به مرور در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود.

حسینی افزود: همچنین تسهیلات به مداحان واجد شرایط با مشارکت کمیته امداد، خدمات کارآفرینی و اقتصاد هیئت، رزو حسینیه و مساجد برای مراسمات در سراسر کشور، دعوت از سخنرانان و مبلغین (طبق جدول زمان‌بندی و با استفاده از سامانه‌های موجود سازمان) و.. را نیز طبق جدول زمان بندی پیگیری خواهیم کرد.

نماینده بنیاد دعبل در خراسان جنوبی تأکید کرد: تمام این خدمات برای جامعه هدف بنیاد دعبل خزاعی که ستایشگران،اعضای محترم هیئات مذهبی، فعالان فرهنگی و گروه‌های مختلف است از طریق سامانه بیرق خدمات به آدرس http://beyraghkhadamat.ir/ ارائه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309726

مهمترین اخبار ایران و جهان: