نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 17:31

منشا هوای غبارآلود اصفهان کانون‌های گردوخاک داخلی است

اصفهان- معاون اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: توفان گردوخاک در مناطق شمال و شرق استان طی شب گذشته علت کاهش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان است و هوای غبارآلود ۲۴ ساعت آینده منشا خارجی ندارد.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گردوغبار امروز در اصفهان منشأ درون استانی دارد، اظهار داشت: شب گذشته توفان گردوخاک در نیمه شمالی و شرق استان اصفهان به وقوع پیوست و شعاع دید در این مناطق بشدت کاهش یافت.

وی ادامه داد: گردوخاکی که در بخش‌های شمال و شرق استان و بطور عمده اطراف شهرستان اردستان شکل گرفت با توجه به جهت باد به مناطق مرکزی استان و کلان‌شهر اصفهان، نجف آباد، ورزنه و حتی مناطق جنوبی اصفهان مانند زرین شهر و مبارکه و شهرضا کشیده شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه امروز و فردا شرایط ماندگاری گردوخاک را در مناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان انتظار داریم، خاطرنشان کرد: این وضعیت افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهش دید افقی را بدنبال دارد که به گروه‌های حساس جامعه مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی و زنان باردار و کودکان توصیه می‌کنیم فعالیت طولانی مدت در فضای باز را طی ۲۴ ساعت آینده کاهش دهند.

حاجی بابایی افزود: تا پایان هفته آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و شرایط باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نواحی شمالی، شرقی و مرکزی ادامه دارد.

به گفته وی دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش می‌یابد که بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۴۱ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280870

مهمترین اخبار ایران و جهان: