نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 01:34

کالاهای قاچاق مکشوفه در آذربایجان غربی تعیین تکلیف می‌شود

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده به مقدار ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر سه شنبه در بازدید از انبارهای مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اظهار کرد: این کالاها باید تعیین تکلیف شود و می‌توان بخشی از این اقلام را بین زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توزیع کرد.

وی با بیان اینکه این بازدید در راستای دستورها و تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف اموال توقیفی در حوزه‌های مختلف انجام شد، افزود: در این بازدید از نزدیک در جریان اقداماتی که در مورد تعیین تکلیف اموال توقیفی قرار گرفته و هم یک پرونده مهم قاچاق در حوزه شهرستان‌های مرزی جنوب استان داشتیم که با همکاری دستگاه قضائی، اداره کل اطلاعات و تعزیرات حکومتی تشکیل و پیگیری شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: این پرونده شامل حجم قابل توجهی از کالاهای ممنوعه است که ورود آن به کشور ممنوع بوده و در حین ورود و دپو در گمرک شناسایی و توقیف شده است.

وی اضافه کرد: ارزش این پرونده بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است که در جهت تعیین تکلیف سریع و قانونی این اموال و پرونده در محل حضور یافته و تمام تلاش بر این است که با ارزیابی و قیمت گذاری که گمرک کرده و با پیگیری‌های دادگستری و تعزیرات حکومتی در سریع‌ترین زمان ممکن حکم را صادر کند و نسبت به تعیین تکلیف این اموال اقدام شود.

رئیس شورای قضائی آذربایجان غربی تاکید کرد: بخشی از این اموال که شامل لوازم خانگی است به زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داده می‌شود.

عتباتی گفت: با هماهنگی‌هایی که هم در سطح استان و هم مرکز صورت گرفته و با عنایات ویژه مجموعه اموال تملیکی و پیگیری‌ها از سوی کمیته حضرت امام خمینی (ره)، تلاش خواهد شد بخشی از این اموال در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرد.

به گفته وی، این اموال برای تأمین جهیزیه و لوازم ضروری و اولیه در اختیار زوجینی که تشکیل خانواده داده‌اند قرار می‌گیرد و بقیه اموال در راستای مقررات قانونی در سیر قانونی تعیین تکلیف خواهد شد.

عتباتی یادآور شد: قطعاً سرعت توأم با دقت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضائی استان در تعیین تکلیف این اموال که حجم قابل توجهی است، خواهد بود و نتیجه نهایی نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283826

مهمترین اخبار ایران و جهان: