نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 12:10

معاون رئیس جمهور: دولت اقتصاد کشور را به لبخند دشمن گره نزد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به سیاست عزتمندانه دولت در سیاست خارجی گفت: رویکرد امروز دولت حرکت بر مبنای عزت‌مندانه بوده و اقتصاد را به لبخند بیگانه گره نمی‌زند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور یاد امروز در جلسه شورای ایثار و شهادت استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه بصیرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باعث حفظ انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته شده است، اظهار کرد: یکی از وظایف ما در بنیاد شهید حفظ انقلاب شکوهمند اسلامی در ماهیت مردمی و بازگو کردن نقش شهدا در استحکام این نظام مقدس است.

وی با اشاره به سیاست عزتمندانه دولت در سیاست خارجی گفت: رویکرد امروز دولت حرکت بر مبنای عزت‌مندانه بوده و اقتصاد را به لبخند بیگانه گره نمی‌زند، و اگر سعی داریم در اقتصاد و اشتغال با پیشرفت مواجه شویم باید باید در مسیر ایثار و مقاومت حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور ار تشکیل شورای تخصصی به منظور عملیاتی کردن فرهنگ ایثار و شهادت خبرداد و افزود: این شورا با هماهنگی‌های انجام شده پیوست‌ مالی داشته و در سال گذشته اعتبار این مورد ۳۶ میلیارد تومان بوده است. 

قاضی زاده هاشمی گیلان را جزو استان‌های پیشرو در تعداد جلسات و مصوبات شهدا دانست و بیان کرد: استان‌های شمالی در برگزاری کنگره شهدا قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیستند که این امر نشان‌دهنده ظرفیت استان‌ها در حوزه‌های مختلف است.

وی با تأکید بر بهره‌مندی از نقش مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: باید کار مربوط به شهدا را به مردم سپرده و همچنین فعالان فرهنگی و اجتماعی به رسمیت شناخته شده و نقش برنامه‌ریزی در اجرا داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به تأثیر آشنایی جوانان با مفهوم ایثار و شهادت در کشور در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن گفت: این امر تنها با برقراری گفت‌وگو بین خانواده شهدا و نسل جدید امکان پذیر است که باید مورد توجه مدارس، دانشگاه و مساجد قرار گیرد‌.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه  در عرصه اشتغال در استان تعداد افرادی که از جامعه هدف مطالبه شغل دارند پنج هزار و ۶۹۶ نفر می‌باشد، افزود: این امر نشان دهنده ۱۵ درصد رشد نسبت به سال قبل بوده و این موضوع نیاز به واکاوی دارد.

وی با بیان اینکه برای استخدام خاص فرزندان شهید و جانباز ۷۰ درصد از ۳۵۰ پست، ۹۳ پست استفاده شده و ۲۵۷ پست استفاده نشده است، تصریح کرد: بر اساس آمار ۴۰۲ نفر از جامعه ایثارگری همچنان در جریان تبدیل وضعیت هستند و همچنین در حوزه مسکن در اولویت نخست حدود ۷۰۰ نفر در گیلان داریم که تاکنون یک منزل هم نگرفته‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با ابراز خرسندی از وضعیت ساماندهی مزار شهدای گیلان بیان کرد:  هزینه خدمات درمانی ایثارگران تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286826

مهمترین اخبار ایران و جهان: