نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 19:51

۷ رأی کار برای امور خدماتی در کتابخانه‌های همدان صادر شده است

همدان- مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان گفت: تاکنون ۷ رای کار جهت انجام امور خدماتی در کتابخانه‌های استان همدان برای محکومین توسط قضات همدانی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی کتاب‌خوان چراغ عدالت ویژه قضات همدان به مناسبت هفته قوه قضائیه عصر امروز با حضور قضات برجسته همدانی برگزار شد.

در این نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف کتابخانه‌های عمومی اشاعه اندیشه‌های پیدا و پنهان برای افزایش سطح سواد شهروندان در حوزه‌های موضوعی مختلف بوده چرا که کتابخانه‌ها به عنوان مرکزی برای یادگیری مادام‌العمر در سطح جامعه فعالیت می‌کنند.

عاطفه زارعی افزود: کتابخانه‌های عمومی نشست‌های فرهنگی کتاب محور را به منظور آگاهی شهروندان و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی شهروندان برگزار می‌کند تا با آگاه سازی شهروندان از بار سنگین قوه قضائیه کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ این اداره کل و دادگستری کل استان همدان گفت: تا به امروز برای ۶ نفر در شهرستان اسدآباد و یک نفر در شهرستان بهار رأی کار برای انجام امور خدماتی در کتابخانه‌ها صادر شده که باید از همکاری قضات تقدیر و تشکر کنیم.

زارعی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به پیش بینی که در قانون آمده، درخواست داریم که قضات در خصوص صدور احکام مربوط به مجازات‌های جایگزین حبس در جهت کمک نقدی، تعمیر، احداث، تجهیز و تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی استان نیز ما را همراهی کنند، که در این صورت بسیاری از مشکلات ما نیز برطرف خواهد شد.

مهدی اخوان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست بیان کرد: خوشبختانه تلاش‌های بسیاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان همدان صورت گرفته و کتابخانه‌های بسیاری در نقاط مختلف در راستای عدالت فرهنگی احداث شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در حوزه چاپ و اداره کل کتابخانه‌ها در حوزه خرید نویسندگان بومی را حمایت کنند، گفت: خوشبختانه همکاری خوبی بین دادگستری کل استان با کتابخانه‌ها صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

اخوان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی مسأله‌ای است که باید شبانه روز به آن توجه داشت بیان کرد: هرچه علم و آگاهی در جامعه افزایش یابد، رشد جامعه نیز تسریع خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان عنوان کرد: با آمدن فضای مجازی و رسانه‌های تصویری توجه به کتابخوانی کاهش یافته که باید با انجام اقدامات لازم میزان توجه به مطالعه و کتابخوانی را در جوامع شهری و روستایی افزایش دهیم.

گفتنی است؛ در این نشست کتاب «شرح قانون مجازات اسلامی» نوشته امیر مهدی عزیزی، رئیس دادگستری شهرستان بهار توسط نویسنده؛ کتاب «نظریه تحول عقد» نوشته محمد صالحی مازندرانی و ایمان صالح، رئیس شعبه ۱۲ حقوقی شهرستان همدان توسط صالح؛ کتاب «انواع شرکت‌ها در فقه اسلامی» ترجمه مهدی شهباز محمدی توسط مترجم؛ کتاب «ولدی و والد»، نوشته حجت الاسلام والمسلمین علی رشیدی، مستشار شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان همدان توسط نویسنده معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315826

مهمترین اخبار ایران و جهان: